جذاب‌ترین ایده‌های دکوراسیون دیوار منزل

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بخش عظیمی از فضای خانه را دیوارها تشکیل داده‌اند. بنابراین دیوارها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه دارند.
طراحی و دیزاین دیوار

طراحی و دیزاین دیوار برای تمام اتاق‌های خانه مهم است. یکی از آسان‌ترین و زیباترین راه‌ها برای دکوراسیون دیوار، ساختن یک گالری دیواری است. گالری‌های دیواری برای دکوراسیون دیوار منزل امروزه از محبوب‌ترین ایده‌ها محسوب می‌شود. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

رنگ‌های متفاوت ولی هماهنگی را انتخاب کنید

رنگ تقریبا در تمام جنبه‌های طراحی داخلی دکوراسیون، نقشی اساسی دارد. ابتدایی‌ترین مرحله برای ساخت گالری دیواری انتخاب قاب‌ها و عکس‌ها به گونه‌ای است که ریتم و هارمونی مناسبی را دنبال کند. مهم‌ترین عنصری که تمام جزییات گالری دیواری‌ شما را به یکدیگر مرتبط می‌کند، رنگ است.

در گالری دیواری‌ که در تصویر می‌بینید رنگ غالب صورتی انتخاب شده و قاب زرد رنگ آینه و دو نقاشی پایین تصویر، به گرم‌تر شدن تن رنگی گالری دیواری کمک می‌کند.

دکوراسیون دیوار منزل

یک مفهوم اصلی را دنبال کنید

سعی کنید تمام اجزای گالری دیواری‌ شما مربوط به مفهوم خاصی باشد و همه‌ اجزا باهم هماهنگ باشند. به‌عنوان مثال در انتخاب عکس‌ها می‌توانید مجموعه‌ای از بازیگران محبوب‌ خود را گلچین کنید یا می‌توانید از تمام آثار هنری مورد علاقه خود استفاده کنید. در این گالری دیواری بر خلاف گالری دیواری قبلی از رنگ‌های خنثی استفاده شده و همراه با اشیائی تزیین شده که جلب توجه می‌کند.

دکوراسیون دیوار منزل

از سطوحی غیر از دیوار برای تکمیل کردن گالری خود کمک بگیرید

همه‌ قطعاتی که می‌خواهید جز و یا همراهی برای گالری دیواری خود برگزینید نیازی نیست که روی دیوار باشند. از سطوح مختلف برای برجسته‌تر کردن گالری دیواری استفاده کنید. می‌توانید قطعاتی هماهنگ با گالری دیواری خود، روی سطوح دیگر قرار دهید.

به‌عنوان مثال در تصویر زیر می‌توانید ببینید که از فضای بالای شومینه و حتی فضای بالای کتابخانه نیز استفاده شده است. برای ایجاد لایه‌های بیشتر برای گالری دیواری خود می‌توانید از گلدان‌ها و یا گیاهان بلندی که می‌تواند جزئی از گالری دیواری به حساب بیاید، استفاده کنید.

گالری دیواری زیبا

می‌توان از گالری دیواری برای پوشاندن قسمت‌هایی از خانه استفاده کرد

نکته‌ مهم در مورد گالری‌های دیواری این است که ابعاد متنوعی دارند و فقط در یک سطح خلاصه نمی‌شوند. فضای پشت تلویزیون برای قرار دادن یک گالری دیواری از بهترین مکان‌ها است. از گالری دیواری و عناصر سه بعدی آن می‌توان برای پوشاندن کابل‌ها و سیم‌های پشت تلویزیون استفاده کرد.

در این گالری دیواری از گلدان‌های دیواری، طاقچه و شمع استفاده شده که زیبایی منحصربه‌فردی به آن بخشیده است. افزودن عناصری روستیک مثل قاب‌های چوبی ناتمام، آینه‌های قدیمی یا گل‌ها مناسب و زیبا است.

گالری‌های دیواری

عناصر را کاملا متفاوت ولی هماهنگ انتخاب کنید

از المان‌های کاملا متفاوتی برای دکوراسیون دیوار منزل خود استفاده کنید. سعی کنید این تفاوت‌ها به‌گونه‌ای باشد که چشم بیننده به دنبال اجزای مختلف بگردد و هربار که به گالری نگاه می‌کند نکته‌ جدیدی در گالری توجه او را به خود جلب کند.

دکور دیوار خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های جذاب و شیک در چیدمان اتاق پذیرایی را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…