شرکت‌هایی که باور نمی‌کنید تلفن همراه ساخته باشند

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در دنیای تجارت گاهی رخ می‌دهد که شرکت‌ها به جز محصول اصلی خود سراغ محصولات دیگری هم می‌روند.
گوشی های هوشمند

دنیای گوشی‌های هوشمند پر از اتفاقات عجیب و غریب است، مخصوصا با در دسترس بودن سیستم عامل‌های متن باز مانند اندروید و قیمت و سهولت ساخت قطعات در چین، بسیاری از شرکت‌های معروف سعی کرده‌اند تا به این دنیا وارد شوند، حال چه به عنوان یک نوع تبلیغات و چه به عنوان یک آزمایش برای کسب سهم از بازار. در ادامه به معرفی ۳ شرکت معروفی که در سال‌های اخیر گوشی های هوشمند ساخته‌اند می‌پردازیم. با مجله دلتا همراه باشید.

۳ شرکت معروفی که در سال‌های اخیر گوشی های هوشمند ساخته‌اند

 

گوشی پپسی

شرکت پپسی در میان دیگر شرکت‌های معروف، گوشی هوشمند خود را که ساخت شرکت چینی Koobe است در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه کرد.

البته این گوشی به جز لوگوی پپسی در پشت و در طراحی‌های داخلی هیچ ویژگی ندارد. قابلیت‌های این گوشی نیز بسیار متوسط است. این گوشی دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو، ۲ گیگابایت حافظه و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی با پردازنده متوسط Mali ۴۵۰-MP۴ است.

گوشی دیور

شاید دیور را به خاطر لباس‌های مجلل یا عطر‌های گران‌قیمتش بشناسید، اما این شرکت یکی از گران‌ترین تلفن‌های همراه جهان به نام Dior Phone را نیز تولید کرده که از ۵۰۰ الماس ساخته شده و توسط گروهی از طراحان دیور در پاریس طراحی شده است.

قیمت این گوشی که دیگر تولید نمی‌شود حدود ۷۰۰۰ دلار است و دارای ویژگی‌های بسیار متوسطی مانند دوربین پشتی ۵ مگاپیکسلی است.

گوشی های هوشمند

گوشی فراری

در نهایت، شاید ندانید، اما در واقع تعداد زیادی گوشی در طول تاریخ و قبل از اختراع گوشی‌های هوشمند، توسط شرکت‌های خودروسازی مثل فراری و لامبورگینی تولید شده‌اند، اما معروف‌ترین آن‌ها گوشی فراری ورتو است که توسط این شرکت در همکاری با شرکت کامپیوتری معروف ایسر، برای جشن شصتمین سالگرد تاسیس شرکت فراری ساخته شد.

این گوشی هوشمند تنها ۱۹۴۷ مدل از آن تولید شد که قیمت هر یک از گوشی‌ها، بیش از ۲۵ هزار دلار بود. در کمال تعجب، این نه اولین و نه آخرین تلاش برای این شرکت در این حوزه بود، زیرا شرکت فراری نسخه‌های محدودی از برخی از تلفن‌های همراه با نام خود را حتی قبل از گوشی‌های هوشمند امروزی تولید کرده است.

 گوشی هوشمند

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب عجیب‌ترین اختراعات حوزه فناوری در قرن ۲۱  را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…