طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کیک مرغ، پیش‌غذای ساده و بسیار خوشمزه‌ای است که می‌توانید بسته به سلیقه خودتان مواد مختلفی در آن بریزید و آن را به شکل دلخواه، از قالبی تا تک‌نفره تهیه کنید.
طرز تهیه کیک مرغ

کیک مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه در سراسر جهان ‌است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می‌شود. کیک مرغ سرد شباهت‌های زیادی به سالاد الویه دارد و یک گزینه بسیار مناسب برای جشن‌ها و مراسم ‌است. البته در صورتی که بخواهیم این کیک را برای مجالسی مانند جشن تولد کودکان درست کنیم، برای راحتی بیشتر می‌توانیم کیک مرغ را به صورت تک نفره درست کنیم. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه کیک مرغ را با هم یاد بگیریم.

مواد لازم برای ۶ نفر

  • سینه مرغ  ۲ عدد
  • تخم مرغ  ۲ عدد
  • جعفری نصف لیوان
  • پیازچه ۱ لیوان
  • گردو ۱ لیوان
  • خیارشور نصف لیوان
  • پیاز ۱ عدد
  • سس مایونز ۱ لیوان
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • نان تست  ۱ بسته
  • ماست خامه‌ای نصف لیوان
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه کیک مرغ

مرحله اول

ابتدا در قابلمه‌ای ‌تا نیمه آن آب می‌ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب به جوش بیاید. در ادامه پیاز کوچک را به چهار قسمت برش می‌دهیم و داخل قابلمه می‌ریزیم.

مرحله دوم

سینه‌های مرغ را داخل قابلمه می‌گذاریم. چوب دارچین را نیز اضافه می‌کنیم و در قابلمه را می‌گذاریم و حرارت را ملایم می‌کنیم تا به مدت ۳۰ دقیقه سینه‌ها کاملا بپزند.

مرحله سوم

در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را در قابلمه‌ای می‌گذاریم. سپس روی آن آب می‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بعد آب‌پز شود.

مرحله چهارم

پیازچه‌ها و جعفری را پاک می‌کنیم و می‌شوییم. آن‌ها را در آبکش قرار می‌دهیم تا آب اضافه آن‌ها به طور کامل خارج شود.

کیک مرغ

مرحله پنجم

روی تخته آشپزخانه خردشان می‌کنیم و در کاسه‌ای می‌ریزیم. تخم‌مرغ‌های آب‌پز شده را پوست می‌گیریم و رنده ریز می‌کنیم و به پیازچه و جعفری اضافه می‌کنیم. سینه‌های مرغ را از روی حرارت برمی‌داریم.

مرحله ششم

روی تخته آشپزخانه آن‌ها را ریش ریش می‌کنیم و به تخم‌مرغ‌ها می‌افزاییم. خیارشورها را می‌شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد و به باقی مواد اضافه می‌کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گردوها را با چاقو خرد می‌کنیم و روی مواد می‌ریزیم، سپس در یک کاسه مناسب ماست خامه‌ای و سس مایونز و کمی نمک و فلفل سیاه می‌ریزیم و خوب هم می‌زنیم تا طعم‌دهنده‌ها کاملا به خورد یکدیگر بروند.

مرحله هشتم

در این مرحله سس را به مواد کیک مرغ اضافه می‌کنیم و همگی مواد را خوب زیر و رو می‌کنیم تا سس کاملا به خورد مواد برود و تمام قسمت‌های مواد به سس آغشته شود. سپس نان تست‌ها را روی تخته آشپزخانه قرار می‌دهیم.

مرحله نهم

لبه‌های خشک آن‌ها را با چاقو می‌گیریم. یک ظرف مناسب برای آماده کردن سالاد انتخاب می‌کنیم و کف آن را با نان تست کاملا می‌پوشانیم و روی نان‌ها از مواد می‌ریزیم به صورتی که نان تست‌ها دیگر مشخص نباشند.

مرحله دهم

در این مرحله مجددا روی مواد یک لایه نان تست می‌چینیم. بعد روی آن را نیز دوباره به صورت پخش از مواد کیک مرغ می‌ریزیم. می‌توانید چندین لایه را همین طور بچینید تا مواد کاملا تمام شود.

مرحله یازدهم

بهتر است لایه آخر و روی کیک مرغ از مواد باشد که روی آن را با سس مایونز کاملا کاور می‌کنیم تا همه ابعاد پوشیده شود. روی ظرف را با سلفون می‌پوشانیم و در یخچال قرار می‌دهیم.

مرحله دوازدهم

باید زمان بدهیم تا سس به‌طور کامل به خورد نان تست برود. پس از گذشت ۴ ساعت کیک ما آماده است. در پایان کیک را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس روی آن را با مواد دلخواه به سلیقه خود تزئین می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه بادمجان شکم پر، غذایی کم کالری را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۵۳ ق٫ظ

    بی نظیر وعالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۵۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۵۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۲۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۲ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…