طرز تهیه پاستای بادمجان

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پاستا با بادمجان یکی از روش‌های تهیه پاستا است. اگر دوست دارید غذاهای جدید را در رژیم غذایی خود بگنجانید، این غذا برای شما بسیار مناسب است.
طرز تهیه پاستای بادمجان

پاستای بادمجان یکی از انواع غذاهای خاص و خوشمزه ایتالیایی است که با مواد متنوعی پخته می‌شود. این غذا طعم و مزه متفاوتی دارد و امتحان کردن آن خالی از لطف نیست. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستای بادمجان با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • پاستا ۱ بسته
  • گوشت چرخ‌کرده ۲۵۰ گرم
  • سیر ۳ حبه
  • بادمجان ۲ عدد
  • گوجه‌فرنگی ۴ عدد
  • رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • جعفری یک دسته کوچک
  • پنیر پارمزان ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه پاستای بادمجان

مرحله اول

برای تهیه پاستای بادمجان خوشمزه ابتدا بادمجان‌ها را پوست می‌گیریم و به صورت نگینی خرد می‌کنیم. سپس داخل یک کاسه مقداری آب و یک قاشق چای‌خوری نمک می‌ریزیم و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا نمک حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه درون آب نمک قرار می‌دهیم تا تلخی آن گرفته شود. پس از گذشت این زمان بادمجان‌ها را آبکشی می‌کنیم، سپس آب اضافی‌شان را به طور کامل می‌گیریم.

پاستای بادمجان

مرحله سوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن اضافه می‌کنیم. در ادامه بادمجان‌ها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم تا سرخ شوند، سپس سیر را درون تابه رنده کرده و سرخ می‌کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت چرخ‌کرده را اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس فلفل دلمه‌ای را اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم تا نرم شود. در ادامه جعفری را اضافه کرده و با هم ترکیب می‌کنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا گوجه‌فرنگی‌ها را رنده کرده و به همراه رب گوجه‌فرنگی به تابه اضافه می‌کنیم. سپس مواد را به خوبی تفت می‌دهیم تا رب گوجه‌فرنگی سرخ شود. در ادامه حرارت زیر تابه را کمی می‌کنیم و به سراغ آماده کردن پاستا می‌رویم.

مرحله ششم

در این مرحله یک قابلمه آب روی حرارت قرار داده و اجازه می‌دهیم آب جوش بیاید. پاستا را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می‌دهیم نرم شود، سپس آن را آبکش می‌کنیم. بعد پاستا را به تابه حاوی مخلوط گوشت اضافه می‌کنیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های مورد پسند خود را به تابه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می‌کنیم تا یکدست شوند. پس از اینکه مواد به خوبی با پاستا ترکیب شدند، می‌توانیم پاستا را سرو کنیم.

اگر به غذاهای کم کالری علاقه دارید، بادمجان شکم پر را هم در مجله بخوانید.

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه پیتزا سیر و استیک خانگی با طعم فوق‌العاده را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…