طرز تهیه شیرینی اسپانیایی، ساده و بدون فر

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چوروس یک شیرینی اسپانیایی است که شبیه بامیه درست می‌شود. بامیه در شربت قرار می‌گیرد، ولی چوروس را در پودر قند یا شکر دارچینی می‌غلتانند یا در سس شکلات می‌زنند و می‌خورند.
چوروس شیرینی اسپانیایی

هر کشوری در جهان کیک و شیرینی‌های خاص خودش را دارد که با فرهنگ و تاریخ آن کشور گره خورده است؛ از شیرینی دانمارکی محبوب در ایران گرفته تا کروسان و اکلر فرانسوی و کیک شیری روسی و…. این محبوبیت و تنوع کیک و شیرینی‌ها باعث شد تا در این آموزش آشپزی چوروس شیرینی اسپانیایی بسیار خوشمزه را آموزش دهیم. طعم خوب آن در ترکیب با شکر و دارچینی که در آخر به آن‌ آغشته می‌شود، این شیرینی را تبدیل به یک خوراکی عالی برای روزهای پاییزی کرده است. با مجله دلتا همراه باشید.
چوروس یک شیرینی خوشمزه و آسان، با اصالت اسپانیایی‌ است که شکلی شبیه شیرینی بامیه دارد. این شیرینی برای صبحانه یا عصرانه به همراه چای و قهوه یک گزینه عالی است.

مواد لازم

  • آرد سفید: یک پیمانه
  • آب: یک پیمانه
  • شکلات تخته‌ای: به میزان دلخواه
  • کره: ۸۰ گرم
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد
  • دارچین: یک قاشق غذاخوری
  • شکر: ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک و پودر وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه چوروس شیرینی اسپانیایی

مرحله اول

برای تهیه چوروس ابتدا یک پیمانه آب را به همراه ۳ قاشق غذاخوری شکر، پودر وانیل و کره درون قابلمه می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم و اجازه‌ می‌دهیم کره و شکر کاملا ذوب شود. وقتی اطراف قابلمه ریزجوش زد، قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم. بعد از اینکه قابلمه را از روی حرارت برداشتیم، به یکباره آرد را اضافه می‌کنیم و تند هم می‌زنیم تا خمیری‌شکل شود.

مرحله دوم

در این مرحله، نمک را هم اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. سپس خمیر را به یک ظرف دیگر منتقل می‌کنیم و با لیسک باز می‌کنیم تا سرد شود.

چوروس اسپانیایی

مرحله سوم

بعد از اینکه خمیر از حرارت افتاد و خنک شد (نیازی نیست خمیر کاملا سرد شود، کمی از حرارت بیفتد کافی است) تخم‌مرغ‌ها را تک‌تک به خمیر اضافه می‌کنیم. ابتدا یک تخم‌مرغ را اضافه می‌کنیم و با همزن برقی مخلوط می‌کنیم. بعد از اینکه مخلوط‌ شد، تخم‌مرغ دوم را اضافه می‌کنیم و دوباره به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم می‌زنیم تا مخلوط شود.

مرحله چهارم

در این مرحله، زمانی که تخم‌مرغ کاملا با مواد مخلوط شد، باید خمیر نهایی مانند تصویر، به همچین بافت چسبناکی برسد. در این مرحله، ماسوره طرح‌دار را درون قیف قرار می‌دهیم و خمیر را داخل قیف می‌ریزیم.

مرحله پنجم

درون یک قابلمه مقداری روغن می‌ریزیم (به طوری که خمیر کاملا درون روغن قرار بگیرد) و اجازه می‌دهیم به خوبی داغ شود. سپس خمیری را که داخل قیف ریختیم درون روغن داغ سرخ می‌کنیم.
بعد از اینکه چوروس ما آماده شد، درون یک ظرف شکر و دارچین را با هم مخلوط می‌کنیم و چوروس را به شکر و دارچین آغشته می‌کنیم. به دلخواه می‌توانید چوروس را با شکلات آب شده هم سرو کنید و لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه پنکیک با کدو حلوایی را در مجله بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…