آشپزخانه خود را زیباتر از قبل چیدمان کنید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه عاشق آشپزی باشید و چه از آن فراری، چه یک آشپز حرفه‌ای باشید و چه کسی که از آشپزی کردن گریزان است، آشپزخانه قلب خانه شما است و دکور آشپزخانه از اجزای مهم آن است.
آشپزخانه زیبا و کاربردی

حواستان باشد آشپزخانه هرچقدر هم زیبا، اگر کاربردی نباشد خیلی زود شما را خسته خواهد کرد. برای اینکه بتوانید ایده‌ای مشخص از آشپزخانه زیبا و کاربردی داشته باشید پیشنهاد ما به شما این است که این مطلب از مجله دلتا را که درباره چگونگی چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه است را بخوانید.

رنگ سفید در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب سفید در آشپزخانه یکی از آن انتخاب‌های هوشمندانه است که از زمان قدیم تاکنون مورد علاقه طراحان بوده است. ترکیب سفید با رنگ چوب حس گرمی و لطافت هم زمان به آشپزخانه شما می‌بخشد. چه بهتر که از چوب برای پارکت کف آشپزخانه استفاده شود. پارکت کف آشپزخانه هم زیبا است و هم لک شدن زمین را خیلی کمتر نشان می‌دهد. استفاده از سنگ‌ها مخصوصا سنگ مرمر هم یکی دیگر از انتخاب‌هایی است که از صد سال پیش تا صد سال پیش رو از مد نخواهد افتاد.

چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه

هوشمندی در انتخاب مواد اولیه

مواد و تجهیزات اولیه آشپزخانه باید بر اساس نیازها و الگوی زندگی خانواده انتخاب شود. به‌عنوان مثال اگر بچه کوچک دارید بهتر است از دکور شیشه‌ای خیلی استفاده نکنید زیرا دردسرساز خواهد شد. اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا رفت و آمد و استفاده از آشپزخانه شما زیاد است، حتما از مواد با کیفیت برای ساخت کابینت‌ها استفاده کنید.

اگر زیاد اهل آشپزی هستید گاز را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که تمیز کردن آن راحت باشد. انتخاب صحیح مواد اولیه و تجهیزات به شما کمک می‌کند که در طول زمان آشپزی از آشپزخانه خود راضی باشید.

چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه

داشتن طرح کلی برای دکور آشپزخانه

نیاز داشتن و خواستن دو مسئله اصلی در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه است. به‌عنوان مثال ممکن است شما دلتان بخواهد ماشین ظرفشویی در گوشه آشپزخانه و سینک ظرفشویی روبه روی پنجره باشد، اما نیاز این است که ماشین ظرفشویی و سینک در یک راستا قرار گیرند تا چیدمان شما کاربردی‌تر باشد.

طرح کلی برای دکور آشپزخانه

دست کم نگرفتن کابینت‌ها

یکی از ترندهای محبوب این روزها استفاده از قفسه، به جای کابینت است. قفسه‌ها نمای بسیار جذابی به آشپزخانه می‌دهند و از آن گذشته به کریستال‌های گران قیمت صاحب خانه اجازه خودنمایی می‌دهند. اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید قبول کنیم که قفسه‌ها هرگز نمی‌توانند جای کابینت‌ها را بگیرند.

اول از همه معمولا در کابینت وسایل بیشتری نسبت به قفسه جای می‌گیرد و چیدمان وسایل درون آن راحت‌تر است، دوم اینکه وقتی در کابینت بسته می‌شود گرد و خاک کمتری روی ظرف و ظروف و وسایل می‌نشیند و احتمال آلوده شدن آن‌ها کمتر می‌شود.

تاثیر کابینت‌ها

دقت در انتخاب وسایلی که جایشان روی کابینت است

امروزه چیدمان داخلی خانه‌ها در کنار زیبایی در خدمت راحتی است. گذاشتن وسایل متعدد روی کانتر آشپزخانه کار را برای شما دشوار خواهد کرد. تمیز کردن وسیله‌ها سخت‌تر خواهد بود و آشپزخانه شلوغ می‌شود. زیرا همیشه نیمی از کانتر با وسیله‌های ثابت اشغال شده است. راهکار مدرن و مفید این است که شما همه وسایل را درون کابینت بگذارید و تا حد ممکن از خرید وسایلی که نیاز به روی کابینت گذاشته شدن دارند، خودداری کنید.

انتخاب دیگر شما استفاده از وسایلی است که بر روی دیوار نصب می‌شوند. آویزهای دیواری به شما فضای مضاعف می‌دهند و در عین حال آشپزخانه شما را زیبا خواهند ساخت.آشپزخانه زیبا و کاربردی

پیشنهاد مطالعه: مطلب شیک‌ترین و زیباترین پرده‌ها برای دکور منزل را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۱۳ ب٫ظ

    خیلی کاربردی و خوب بودند ممنون

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۰۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…