صخره‌ای از جنس طلا که میان زمین و هوا معلق است

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میانمار از سرزمین‌های پر رمز و رازی است که یکی از ویژگی‌های آن معبدهای کوچک و بزرگش است. یکی از معابد این منطقه، صخره‌ای از جنس طلا است.
صخره طلایی در میانمار

یکی از جاذبه‌های میانمار، معابدی هستند که در گوشه و کنار این سرزمین پر رمز و راز جای گرفته‌اند. یکی از معابد این منطقه، صخره‌ای از جنس طلا است که روی قله‌ای در طبیعت این کشور میخکوب شده است! با ما در مجله دلتا همراه شوید تا با صخره طلایی در میانمار آشنا شوید.

صخره طلایی در میانمار

در سواحل جنوبی میانمار، در ارتفاع یک کیلومتری از سطح دریا، روی یکی از قله‌های این منطقه، معبد «کیایکتیو» (Kyaiktiyo Pagoda) قرار گرفته است. این معبد یک تفاوت اساسی با دیگر معابد میانمار دارد، چرا که شکل و شمایلی کاملا از جنس طلا دارد.

این صخره‌ طلاگون با ارتفاعی نزدیک به ۸ متر و با قطر ۱۵ متری خود، در بلندای آسمان می‌درخشد. همین مشخصات کافی است تا این معبد را به یکی از جاذبه‌های مهم میانمار تبدیل شود. کیایکتیو علاوه‌بر عبادتگاه پیروانش، هر ساله با خیل عظیمی از گردشگران روبه‌رو می‌شود. طبق آمار، این معبد سومین جاذبه‌ دیدنی این کشور در نزد گردشگران محسوب می‌شود.

معبد طلایی در میانمار

گوی طلایی، در لبه قله

این صخره‌ طلایی که به صورت کاملا مستقل از زمین، روی آن قرار گرفته است، پرستشگاه بوداییان به شمار می‌رود. راه رسیدن به این معبد به دلیل مسیرهای کوهستانی قدری سخت است، تا جایی که طی کردن یک کیلومتر منتهی به معبد، تنها با پای پیاده امکان‌پذیر است؛ اما این امر مانع بوداییان و گردشگران برای رسیدن به آن نمی‌شود. بر اساس برخی از تحقیقات، این گوی طلایی در ابتدا بخشی از کوه بوده است و به مرور زمان از آن جدا شده و به خودی خود و بدون هیچ تکیه‌گاهی روی آن قد علم کرده است.

صخره ای از جنس طلا در میانمار

در گوشه و کنار این صخره دخیل‌های رنگارنگی به وسیله‌ مریدان و حتی گردشگران بسته شده‌اند. طبق اعتقادات بوداییان، این صخره‌ طلاگون روی تار موی بودای بزرگ قرار گرفته است و به موجب آن در لبه‌ قله دوام آورده است. همچنین آن‌ها اعتقاد دارند که با سه مرتبه بازدید از این عبادتگاه در سال، به خوشبختی و برکت دست خواهند یافت.

در ماه‌های پربازدید سال، دسترسی از نزدیک به این گوی طلایی توسط حصارها ممنوع می‌شود و حتی بازدیدکنندگان قبل از ورود، تفتیش می‌شوند تا ابزار تیز و برنده را با خود همراه نداشته باشند. جلوه‌ زیبایی از شمع‌های روشن و چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از طبیعت منطقه، فضایی محصورکننده را در این عبادتگاه طلایی به وجود می‌آورد.

صخره طلایی در میانمار

به هر ترتیب چه به وسیله‌ تار موی بودای اعظم و چه به واسطه‌ یک پدیده‌ نادر طبیعی، این گوی طلایی به یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های میانمار تبدیل شده است که پذیرای بسیاری از علاقه‌مندان است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند غار ۱۲۰ میلیون ساله، جلوه شگفتی در ایران.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…