شیک‌ترین و زیباترین پرده‌ها برای دکور منزل

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده در واقع یک عنصر دکوری بسیار مهم است که می‌تواند پرهزینه هم باشد، بنابراین آشنایی اولیه با انواع مدل‌های پرده و سایر ملاحظات مربوط به آن بسیار مهم است.
مدل پرده جدید پذیرایی

انتخاب پرده برای خانه را می‌توان مهم‌ترین تصمیم بعد از تنظیم دکوراسیون داخلی خانه دانست. پرده‌های مختلف هر یک به نوعی تعیین کننده‌ نحوه کنترل نور ورودی به فضا و نمای کلی خانه هستند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی انواع مدل پرده جدید پذیرایی می‌پردازیم.

پرده‌های پاکت‌دار

مدل پرده جدید پذیرایی

این پرده‌ها یکی از رایج‌ترین انواع مدل پرده و به سادگی آویزان می‌شوند. زیرا قسمت بالای آن‌ها دارای پاکت پارچه‌ای است که از این طریق می‌توانید آن را در میله پرده بکشید. این نوع پرده‌ها طوری طراحی می‌شوند که بر روی میله مرتب شده و به‌عنوان یک پنل تزیینی باز بمانند. این پرده‌ها اغلب به صورت پنل‌های ضخیم یا ظریف استفاده می‌شوند. اگر نیاز دارید که پرده‌ها را به‌طور مرتب باز و بسته کنید، این نوع پرده‌ها برای شما راحت نیستند.

پرده‌های پانچ

مدل پرده جدید پذیرایی

پرده‌های پانچ نوعی سبک پرده معاصر است که میله پرده به‌طور مستقیم از سوراخ‌هایی که بر روی پرده ایجاد شده است عبور می‌کند. این پرده‌ها باعث می‌شوند تا چین‌هایی بزرگ و یکدست ایجاد شود و از نظر بصری پرده جذاب به‌نظر برسد.

این نوع پرده نسبت به سایر انواع مدل پرده که چین‌های ریز دارند صاف‌تر هستند و به پارچه کمتری احتیاج دارند. با این حال آن‌ها دارای اشکالاتی نیز هستند. مثلا اینکه نمی‌توان آن‌ها را از میله‌ پرده‌ای که از قبل متصل شده نصب نمود.

پرده‌های بالا نواری

پرده‌ های بالا نواری 

این نوع پرده‌ها یکی دیگر از انواع مدل پرده هستند که بسیار رایج بوده و نصب آسانی دارند. حلقه‌های تخت پارچه‌ای که معمولا از جنس همان پرده هستند، از بالای پرده امتداد یافته و روی میله‌پرده می‌چسبند.

شکل ظاهری این نوع پرده بسته به سبک پارچه‌ای که استفاده می‌شود، می‌تواند بسیار متنوع و خلاقانه باشد. حلقه‌های زیبا، گره‌های خلاقانه و چین‌ها به شما امکان می‌دهد تا ظاهر اصلی پرده را تغییر دهید.

پرده پلیسه‌دار باکسی

پرده پلیسه‌ دار باکسی 

پرده‌هایی که چین‌های دو طرفه دارند دارای خطوط عمودی طولانی و بدون وقفه هستند که بسیار چشم‌نواز است. چین‌های زیاد و متناسب  که ظاهری مدرن و لوکس به پرده می‌دهند. پرده‌های پلیسه‌‌دار جز آن دسته از انواع مدل پرده هستند که می‌توانند به‌عنوان پرده اتاق نشیمن، پرده اتاق غذاخوری یا حتی پرده اتاق خواب استفاده شوند.

پرده پلیسه‌دار فشرده

پرده پلیسه‌ دار فشرده

پرده پلیسه‌دار فشرده مدل پرده جدید پذیرایی است. این نوع پرده‌ها دارای پلیسه‌های کوچکی هستند که به‌طور مساوی در بالای پرده قرار دارند. محبوب‌ترین نوع آن پلیسه‌ سه‌‌تایی است. هر پلیسه فقط کمی زیر قسمت بالایی دوخته شده و باعث می‌شود تا چین‌ها از آن‌جا شروع شوند و ادامه یابند.

هر چه تعداد چین‌ها کمتر باشد پرده ظاهری مدرن‌تری به خود می‌گیرد. این نوع پرده‌ها با استفاده از قلاب‌های فلزی که در قسمت پشتی هر گروه از پلیسه‌ها قرار دارند، به حلقه‌ها یا میله پرده متصل می‌شوند. این پرده‌ اغلب جزو انواع مدل پرده کلاسیک به حساب می‌آیند و بیشتر برای سبک‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرده پلیسه‌دار مدادی

پرده پلیسه‌ دار مدادی 

پرده‌های پلیسه‌دار مدادی گاهی با نام پرده‌های پلیسه‌دار نواری ۸ سانت نیز شناخته می‌شوند. این نوع پرده‌ها همان‌طور که در تصویر نیز مشخص است دارای پلیسه‌های ریز پی در پی در طول نوار بالای پرده هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب جدیدترین و ساده‌ترین ایده‌ها در چیدمان نشیمن را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۴۱ ب٫ظ

  5. سهیلاسهیلی

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…