عجیب‌ترین اختراعات حوزه فناوری در قرن ۲۱

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آکادمی مهندسی در انگلیس لیستی از عجایب فناوری مهندسی قرن ۲۱ را ارائه کرده است. این آکادمی گفته است که هدف، افزایش آگاهی از طیف گسترده‌ای از مشاغل مهندسی است.
فناوری عجیب جهان

در این مطلب به بررسی لیستی از فناوری عجیب جهان در قرن ۲۱ می‌پردازیم. با مجله دلتا همراه باشید.

فناوری عجیب جهان در قرن ۲۱

پارچه Gore-Tex

این پارچه ضد عرق، ضد آب و قابل تنفس است. این پارچه به لباس و کفش متصل می‌شود، لکه‌های حاصل شده از استفاده اسپری‌های ضد عرق که باید با سختی بسیار آن‌ها را پاک کرد را به آسانی پاک می‌کند.

شاهین چشم

تکنولوژی Hawk-Eye یک سیستم رایانه‌ای است که “به صورت تصویری مسیر یک توپ را ردیابی می‌کند و نمایه‌ای از احتمال حرکت آن از نظر آماری را نشان می‌دهد”. این مورد بیشتر در ورزش‌هایی مانند تنیس و فوتبال به عنوان راهی برای داوری دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تکنولوژی Dolby Atmos

اتمس اجازه می‌دهد تا صدا تقریبا در هر جای تئاتر حرکت کند. صدای فراگیر استریو فراگیر، مانند صدایی که برای جنگ ستارگان در سال ۱۹۷۷ استفاده شده است، صدا را فقط از چند زاویه ارائه می‌دهد. آکادمی در این‌باره می‌گوید: Dolby Atmos به هنرمندان این امکان را می‌دهد که اصوات خاص را به عنوان اشیا individual صوتی جداگانه در نظر بگیرند که “می‌توانند دقیقا توسط سازنده موسیقی متن در هر مکانی از فضای سه بعدی سینما قرار بگیرند و حرکت کنند و تجربه سینمایی را بسیار غوطه ورتر کنند. ”

کاشت استخوان با چاپ سه بعدی

برای کاشت استخوان با چاپ سه بعدی “ساختار‌ها و داربست‌های سفارشی ساخته شده از سرامیک‌های مشابه استخوان طبیعی” استفاده می‌شود؛ استخوان جدید می‌تواند در اطراف استخوان‌های قدیمی رشد کند و حتی با ایمپلنت ادغام شود. از این روش‌ها در جراحی فک و صورت استفاده می‌شود.

تکنولوژی آب پاک

آکادمی در این خصوص نیز گفت: “اسهال ناشی از آب کثیف و بهداشت نامناسب هر دو دقیقه یک کودک زیر پنج سال را می‌کشد” و افزود که در سطح جهان از هر شش نفر یک نفر هنوز به آب تمیز دسترسی ندارد. نوآوری مهندسی در بهداشت، توزیع و تصفیه آب بسیار مهم است. طبق گفته آکادمی، تلاش‌های جدید شامل بازیافت انرژی از تصفیه لجن تا تولید فیلتر‌های هوشمند ساخته شده از گرافن است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب قانون‌شکنی‌هایی که می‌تواند باعث دستگیری شما در اروپا بشود! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…