۵ دمنوش شگفت‌انگیز برای آرامش اعصاب و روان

۱۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با اینکه گرمای دلپذیر یک فنجان چای شما را آرام می‌کند اما نقش دمنوش‌ها در کاهش اضطراب و استرس چیزی فراتر از گرمای آرامش‌بخش بوده و آن ترکیبات مفید موجود در دمنوش‌ها است.
دمنوش برای آرامش اعصاب

این روزها که مردم مشغله فکری زیاد دارند باید به فکر آرامش اعصاب و روان خودشان نیز باشند. یکی از بهترین راه‌حل‌ها دمنوش‌های گیاهی است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی چند دمنوش برای آرامش اعصاب و روان خواهیم پرداخت.

دمنوش چای بابونه برای آرامش اعصاب

طبیعت بابونه، معتدل و در بابونه‌های صحرایی به سمت گرم و خشک است. ضد بلغم و صفرا و آرام‌بخش اعصاب، به ویژه اعصاب معده و روده و مقوی آن‌ها و شستشودهنده بسیارقوی کلیه‌ها و تقویت کننده کلی سیستم عصبی است وعلاوه برآن، ضد تب، ضد انگل، ضد یبوست و اشتهاآور است.

از جمله خواص دیگر بابونه می‌توان به تقویت حافظه، تقویت اعصاب، آرامش‌بخش و خواب آور، ضد تشنج، درمان اضطراب و استرس، درمان سرگیجه همچنین خواص قلب و عروقی بابونه شامل گشاد کننده عروق قلبی، پایین آورنده فشار خون، بهتر کردن خون رسانی به مغز و کلیه و …) رقیق کردن خون و کمک کننده به کم‌خونی اشاره کرد.

دمنوش برای آرامش اعصاب

دمنوش چای میوه گل نسترن

با ۱۵ عدد میوه گل نسترن یک دمنوش آرام‌بخش تهیه کنید. این چای با طبیعتی معتدل و تا حدی خشک؛ سرشار از ویتامین C بوده، در پیش‌گیری و درمان سرماخوردگی موثر است. میوه گل نسترن، فشارخون را کم کرده؛ ورم و درد کلیه را التیام و آن را شستشو می‌دهد؛ معده را تقویت می‌کند و اثرات ضد اسهالی دارد.

دمنوش چای سفید برای آرامش اعصاب

چای سفید نیز مانند چای سبز بدون تخمیر تهیه می‌شود و در مقایسه با آن طعم ملایم‌تری دارد. خوشبختانه این چای نیز خواص بی‌شماری دارد و برای سلامتی مفید است. چای سفید کاهش دهنده کلسترول و فشارخون، ضدویروس و ضدباکتری، تقویت کننده لثه، کاهش دهنده قندخون، ضدسرطان، آرام‌بخش اعصاب، مقوی قلب و عروق، مقابله کننده با پوکی استخوان و مبازره کننده با آنفلوانزا است.

دمنوش نعناع فلفلی

نعناع فلفلی باعث تسکین بدن و افزایش هوش می‌شود. این سبزی معطر به خوبی با چای (چای سبز و سفید) ترکیب شده و طعم خوب و دلچسبی به آن می‌دهد. نعناع تقویت کننده و نیروبخش است، به هضم غذا کمک و عملکرد معده، کبد، صفرا و روده ها را کنترل می‌کند. از این گذشته این سبزی معطر ضد درد بوده و با حالت تهوع مقابله می‌کند.

دمنوش برای آرامش اعصاب

دمنوش چای گزنه

گیاه گزنه طبیعتی گرم و خشک دارد و اثر آن در کاهش قند خون، سال‌هاست که به اثبات رسیده است. این گیاه، ضد صفرا و سنگ کیسه صفرا بوده؛ غلظت خون را کاسته؛ چربی خون را پایین می آورد؛ و با شستشوی کلیه، بـسـیـاری از بـیماری‌هایش را بهبود می‌دهد.گزنه، همچنین، ضد سرطان، ضد خونریزی، زیادکننده شیرمادر، برطرف کننده خستگی، ضد ریزش موی سر و مفید در درمان بیماری‌های پروستات است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ خوراکی که برای داشتن عمر طولانی باید بخورید را بخوانید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۴۷ ب٫ظ

    تشکر از شما

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۴۶ ب٫ظ

    ممنون از شم۹۰۰

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      ممنون از لطف شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۵۴ ب٫ظ

    واقعا عالی سپاس از مطالب خوب شما

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۱ ب٫ظ

    واقعا عالی بود.

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…