۳ راه آسان برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی به آن دلیل حجم زیادی از شکایات را در بر می‌گیرد که امروزه خرید کلیه کالاها و حتی دریافت خدمات حقوقی و پزشکی به صورت آنلاین و در بستر اینترنت صورت می‌گیرد.
شکایت کردن از فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل مزایای حق انتخاب و مقایسه قیمت‌ها، صرفه‌جویی در زمان، انرژی و دسترسی ۲۴ ساعته که به مخاطبان ارائه می‌دهند باعث شده روز به روز به تعداد استفاده‌کنندگان از خدمات آن‌‌ها اضافه شود. به‌ همین دلیل با جا افتادن فرهنگ خرید اینترنتی و افزایش استفاده از خدمات آنلاین، مشکلات این‌گونه از معاملات هم بیشتر می‌شود. در این نوشتار از مجله دلتا قصد داریم به موضوع شکایت کردن از فروشگاه اینترنتی بپردازیم.

راه‌های شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی کدامند؟

برای شکایت بسته به مشکل پیش آمده، راه‌های متفاوتی وجود دارد. به‌طور کلی ۳ راه شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی پیش روی شما قرار دارد:

  • شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی
  •  از طریق پلیس فتا
  •  از طریق مرجع قضایی

شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی

برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، فروشگاه اینترنتی باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. اگر فروشگاهی که از آن‌جا کالای خود را خریداری کرده‌اید یا خدماتی را دریافت کرده‌‌اید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد کافی‌ است به آدرس HTTPS://ENAMAD.IR مراجعه نمایید، سپس به صفحه ثبت شکایت روی آیکون ورود به سامانه ثبت شکایات کلیک نمایید. پس از ثبت شکایات خود می‌توانید مشکل خود را پی‌گیری کنید

.

شکایت از طریق پلیس فتا

یکی دیگر از راه‌های شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق پلیس فتا است.

ماهیت پلیس فتا، عملیاتی است به این معنا که به‌صورت تخصصی و از طریق تجهیز به منابع نیروی انسانی، دانشی و تجهیزاتی نسبت به تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با رویکرد مقابله با جرایم از طریق پیش‌بینی، پیش‌گیری و کشف جرم اقدام می‌نماید.
شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت پلیس فتا، شکایت خود را در ارتباط با وب ‌سایت، سایت فروشگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، تخلف در اپلیکیشن و بازی و حتی پست الکترونیکی را مطرح کنید.
پس از ورود به سایت باید به قسمت خدمات الکترونیکی وارد شوید. پس از ورود به قسمت ثبت گزارش مردمی، باید گزارش تخلف سایت فروشگاه اینترنتی مربوطه را ارائه دهید.

شکایت اینترنتی

شکایت از طریق مرجع قضایی

در روش سوم برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانیم از طریق مرجع قضایی اقدام کنیم. به این‌صورت که شخص شاکی باید با داشتن مدارک کافی از جمله رسید واریز وجه و… به دادسرای جرایم رایانه‌ای در تهران و به دادسرای محل سکونت خود در سایر شهرستان‌ها مراجعه نماید و شکایت خود را با نوشتن شکواییه مطرح نماید.

کدام روش شکایت موثرتر است؟

هر یک از روش‌های شکایت از فروشگاه های اینترنتی شرایط و مزایای خاص خود را دارند که با توجه به اوضاع و احوال خاص فرد زیان‌دیده می‌توان از یکی از این روش‌ها استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی آیا حمل خودرو با جرثقیل در حضور مالک خلاف قانون است؟ مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …