معرفی زیباترین جنگل‌های پاییزی ایران

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فصل پاییز را پادشاه فصل‌ها می‌نامند، فصلی که با فرارسیدن آن افراد بسیاری برای تماشای زیبایی‌های طببیعت به کوه و دشت می‌روند.
زیباترین جنگل ها در ایران

با رسیدن فصل پاییز برگ‌های درختان چند رنگ شده و زیبایی خاصی به محیط پیرامون خود می‌بخشند. بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان طبیعت علاقه خاصی به سفر در فصل پاییز دارند. با آمدن پاییز برگ درختان آرام آرام سقوط کرده و کف زمین را برای رهگذران فرش می‌کنند. کشور ایران با وجود آب و هوای نسبتا گرم و خشک، دارای جنگل‌های فراوانی در اقصی نقاط کشور است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با زیباترین جنگل ها در ایران آشنا شوید.

زیباترین جنگل ها در ایران

پارک جنگلی ناهارخوران

جنگل ناهارخوران یا پارک جنگلی ناهارخوران یکی از جاذبه‌های دیدنی استان گلستان و از مناطق تفریحی گرگان است. این جنگل که جزو جنگل‌های هیرکانی شمال کشور محسوب می‌شود در گذشته نیز به‌عنوان منطقه تفریحی و گردشگری شناخته می‌شد. پیاده‌روی در بلوار ناهارخوران، جنگل‌نوردی و کوهنوردی از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در جنگل ناهارخوران انجام دهید. ارتفاعات ناهارخوران با داشتن دره، آبریزها و یال‌های زیاد، محیطی مناسب برای طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به کوهنوردی است.

جنگل های پاییزی در ایران

جنگل ابر

در نزدیکی‌های شاهرود جنگلی وجود دارد که در آن، جشنی باشکوه از تلاقی درختان سر به فلک کشیده هیرکانی و ابرهای سپید و مخملی برپا است. با رفتن به این جنگل یکی از رویایی‌ترین تجربه‌های عمرتان را رقم خواهید زد. جنگل ابر یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شود که چهل میلیون سال قدمت دارد و متعلق به دوران سوم زمین شناسی، یعنی عصر ژوراسیک است.

جنگل های زیبای ایران

جنگل الیمستان

الیمستان یکی از زیباترین مناظر را در فصول بهار و تابستان به گردشگران و دوستداران طبیعت نوید می‌دهد. این منطقه را مه غلیظ و جنگل‌های زیبا در برگرفته است. طبیعت بکر و زیبایی جنگل‌ها و مراتع آن وصف‌ناشدنی است. ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن دما در فصل گرما، وجود چشمه‌سارهای فراوان، پوشش جنگلی متنوع، دشت‌ها و آب زلال و اسب‌های زیبا از شاخصه‌های این جنگل هستند.

زیباترین جنگل ها در ایران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند سفری رویایی به دالان بهشت.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…