اتاق پذیرایی خود را به سبک کلاسیک دیزاین کنید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پذیرایی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر خانه‌ای است. بنابراین باید در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی حساسیت لازم را به خرج دهید.
چیدمان پذیرایی به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون و مبلمان در میان ایرانی‌ها است، گرچه ممکن است تعدادی از ما حتی ندانیم که ویژگی‌های سبک کلاسیک دقیقا چیست. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان پذیرایی به سبک کلاسیک می‌پردازیم.

آینه‌های کلاسیک

از آینه‌ها می‌توان در هر جای خانه، از راهرو تا اتاق نشیمن، از اتاق خواب تا ورودی استفاده کرد. اگرچه صدها مدل آینه وجود دارد، اما اگر خانه‌ای به روشی کلاسیک تزیین شود، آینه‌ها باید از اجزای اصلی این دکوراسیون باشند.

در دکوراسیون کلاسیک منزل می‌توان از مدل‌های آینه تزیینی با تزیینات اغراق آمیز و برجسته استفاده کرد، اما اگر می‌خواهید سایر لوازم دکوراسیون را برجسته کنید، می‌توانید از یک مدل آینه طرح تخت کلاسیک استفاده کنید.

چیدمان پذیرایی به سبک کلاسیک

پرده‌ها در چیدمان پذیرایی به سبک کلاسیک

پرده‌های کلاسیک و تشریفاتی معمولا نقش و نگاره‌های شلوغ و پیچیده دارند و بیشتر برای پنجره‌های بلند و بزرگ انتخاب می‌شوند. به‌همین خاطر در دوخت آن‌ها پارچه زیادی به‌کار می‌رود. این پرده‌ها سنگین و حجیم هستند. این پرده‌ها به میله‌ها و چوب‌پرده‌های قطورتر و بادوام‌تری برای ثبات خود احتیاج دارند.

چیدمان پذیرایی به سبک کلاسیک

لوسترها در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

لوستر کلاسیک چشمگیر و خیره کننده است. نورپردازی بی‌نظیر این وسیله جادویی در خانه و یا هر مکان دیگری آنچنان زیباست که تمام افراد را به محض مشاهده، برای خرید ترغیب می‌کند. این زیبایی در هر خانه‌ای بخصوص در خانه‌های کلاسیک و بزرگ می‌تواند ایجاد شده و سبب جذابیت بیشتر گردد.

لوسترها در دکوراسیون داخلی

تابلوهای دیواری در چیدمان پذیرایی به سبک کلاسیک

سبک هنری کلاسیک بیشتر از چیزهای طبیعی و یا شبه طبیعی الهام می­‌گیرد و معمولا از رنگ­‌های بژ، کرم، قهوه­‌ای یا زرشکی استفاده می‌شود. تابلو کلاسیک معمولا شلوغ بوده و عناصر زیادی در آن وجود دارد. این سبک تابلوها مناسب فضاهای بزرگ و سبک دیزاین کلاسیک هستند.

تابلوهای دیواری در دکوراسیون کلاسیک 

میز ناهارخوری کلاسیک

میزهای ناهارخوری یکی از انواع مبلمان هستند که بهتر است در هر خانه‌ای باشند. میزهای ناهارخوری که توسط خود آن‌ها در اتاق ناهارخوری یا کنار گروه نشسته در اتاق نشیمن استفاده می‌شوند، می‌توانند به تنهایی تزیین شوند.

در یک دکوراسیون کلاسیک، انواع مختلفی برای استفاده وجود دارد، مانند روکش‌هایی که روی میزهای غذاخوری گذاشته می‌شوند، لوازم جانبی کوچک یا گل برای اهداف تزئینی و لوستر آویزان روی میز. انتخاب این قطعات کاملا به تزیین و سلیقه کلاسیک بستگی دارد.

میز ناهارخوری کلاسیک

رنگ‌های خنثی در دکوراسیون کلاسیک

این رنگ‌ها ظاهر ساده و آرامی به خانه می‌‌دهند. می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای رنگ دیوار یا مبلمان خود استفاده کنید. در این صورت سایر وسایل شما در دکوراسیون برجسته‌ می‌شوند.

رنگ‌های خنثی در دکوراسیون کلاسیک 

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ آینه پرطرفدار در چیدمان منزل را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ب٫ظ

    مطلب خوب و جالبی بود

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۸ ق٫ظ

      ممنون از نظر و همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…