۶ آینه پرطرفدار در چیدمان منزل

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از برخی از انواع آینه به ویژه آینه‌های بزرگ می‌تواند فضای خانه را مجلل‌تر و با شکوه‌تر سازد.
آینه های پرطرفدار در دکوراسیون

مدت زیادی است که از آینه به عنوان وسیله‌ای تاثیرگذار در دکوراسیون به‌شمار می‌رود. آینه‌ها می‌توانند بسته به موقعیت قرارگیری و ابعاد، فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی آینه های پرطرفدار در دکوراسیون می‌پردازیم.

آینه ونیزی

آینه‌های ونیزی همانطور که از نامشان پیداست نخستین بار در جزیره کوچک مورانو در نزدیکی ونیز ایتالیا ساخته شدند. این جزیره در زمینه شیشه و آینه شهرت زیادی دارد. این آینه‌ها با ظرافت و طرح بدیع خود از همان ابتدا طرفداران زیادی پیدا کردند. امروزه آینه‌های ونیزی معمولا در سبک‌های نئوکلاسیک و کلاسیک در فضاهای مختلف خانه به‌کار می‌رود.

آینه های پرطرفدار در دکوراسیون

آینه‌های کهنه‌کاری شده و یا آنتیک

آینه کهنه کاری شده مدتی است که توجه طراحان داخلی را به خود جلب کرده است. این آینه ها که به کمک فرآیند های خاص اسیدشور می شوند، ظاهری قدیمی و آنتیک پیدا می کنند. و در واقع نوعی اصالت به فضایی که در آن قرار دارند می بخشند. این آینه ها معمولا به صورت دیواری و مشبک در خانه به کار می روند.

 

آینه برنزی

یکی از کاربردهای اصلی آینه‌ها روشن تر نشان دادن فضا است. آینه های برنزی و یا دودی به دلیل رنگ خود تاثیر چندانی در روشن‌تر کردن فضا ندارند. اما می‌توانند ظاهری مجلل به فضا داده و به دلیل داشتن رنگ، انعکاس ملایم‌تر و فیلتر شده‌ای را از فضا در اختیار ما قرار دهند.

آینه های پرطرفدار در دکوراسیون

آینه فرانسوی مدل پریم زر

یکی از پرطرفدارترین آینه ها در چند سال اخیر آینه‌های فرانسوی است. این آینه توجه بسیاری از طراحان داخلی، دکوراتورها و مردم را به خود جلب کرده است. این آینه‌ها می‌توانند از چوب به صورت منبت کاری و یا با رزین ساخته شوند. نکته حائر اهمیت در مورد این آینه‌ها این است که نه تنها در فضای نئوکلاسیک بلکه در فضاهای مدرن و حتی در برخی طرح‌ها آینه‌های قدی و بزرگ این مدل در فضاهای با سبک بوهو نیز به‌کار رفته‌اند. نکته‌ای که محبوبیت این مدل آینه را دوچندان کرده است.

آینه فرانسوی مدل پریم زر

آینه‌های گرد با فریم مینیمال

یکی دیگر از آینه‌های پرطرفداری که در اکثر سبک‌ها و فضاهای خانه به‌کار می‌رود، آینه‌های گرد با قاب ساده فلزی هستند. این آینه‌ها برای بالای کنسول، شومینه، آینه میز آرایش و حتی آینه‌های روشویی به‌کار می روند. آینه‌های گرد با وجود فریم ساده خود بسته به رنگ فلز(طلایی،نقره‌ای، برنزی، مشکی، سفید و…) می‌توانند برای در دکوراسیون خانه به‌کار روند. پرطرفدارترین قاب در استفاده از این آینه‌ها قاب‌های طلایی هستند.

آینه‌ های گرد با فریم مینیمال

آینه‌های مشبک

آینه‌های مشبک نیز از جمله آینه‌های محبوبی هستند که در شکل‌های مختلف گنبدی، مستطیل و … ساخته می‌شوند. این آینه‌ها به دلیل شباهت با فرم پنجره در فضاهایی با نور طبیعی کم می‌توانند به نوعی تداعی وجود پنجره و روشنایی را کنند. این آینه‌ها نیز بسته به فرم خود می‌توانند در سبک مدرن و یا نئوکلاسیک به‌کار روند.

آینه‌ های مشبک

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات مهم در انتخاب روتختی مناسب را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۵۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…