آشپزخانه هوشمند

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
امروزه واژه هوشمند در مورد وسایل زیادی به کار می‎رود. از گوشی و تبلت گرفته تا بسیاری از وسایل خانه؛ از جمله آشپزخانه هوشمند. در این مطلب چند وسیله مفید و کاربردی در آشپزخانه هوشمند به شما معرفی می‌شود.
آشپزخانه هوشمند

داشتن یک آشپزخانه هوشمند و زیبا رویای هر بانوی خانه‌دار است. این رویا به لطف تکنولوژی به حقیقت پیوسته است. آشپزخانه‌ای هوشمند نامیده می‌شود که به تازه‌ترین تجهیزات روز مجهز بوده و در آن از کمترین ساخته های دست بشر استفاده شده باشد.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ در این مطلب می‌خواهیم چند نمونه از این تجهیزات هوشمند را معرفی کنیم تا با آن‎ها بیشتر آشنا شویم.

یخچال فریزر هوشمند

یخچال فریزر هوشمند

یخچال فریزرهایی که امروزه در بازار هستند قابلیت‌های بسیاری دارند. دامنه این قابلیت‌ها شامل داشتن صفحات نمایشی لمسی تا تعبیه دوربین درون یخچال  می‌شود. بیشتر یخچال‌های هوشمند از طریق گوشی یا تبلت، شما را از محتویات یخچال آگاه می‌کنند. همچنین با پیام اخطار باز ماندن در یخچال و کاهش دما را به شما خبر می دهند. البته امکانات این یخچال فریزرها به همین ختم نمی‌شود و کارایی بیشتری دارند.

مایکروفرهای هوشمند

ماکروفر هوشمند

وسیله هوشمند بعدی مایکروفر است که در خانه کاربرد بسیاری دارد. شاید جالب باشد بدانید که با داشتن یک مایکروفر هوشمند می‌توانید روند پختن غذا را از طریق گوشی همراهتان دنبال کنید. برخی از مایکروفرهای هوشمند دارای صفحه کلید لمسی هستند که با نمونه‌های معمولی تفاوت دارند. این صفحات کلید به واسطه یک اپلیکیشن که روی گوشی خود نصب می‌کنید، کنترل می‎شوند و می‌توانید از راه دور، بر پخت غذا نظارت کنید.

غذاسازهای هوشمند

غذاساز هوشمند

غذاساز در آشپزخانه معادل همان آچار فرانسه در جعبه ابزار است. حالا تصور کنید این وسیله پرکاربرد، هوشمند است و کار با آن بسیار ساده و آسان. غذاساز هوشمند بسیار شبیه به قابلمه هوشمند است. این وسایل مجهز به سنسورهای حرارتی و همچنین سیستم تشخیص بو هستند که روند پخت غذا را از طریق فرستادن پیام به گوشی همراهتان به شما اطلاع می‌دهند. همچنین می‌توانید از طریق گوشی خود دمای پخت غذای را تنظیم کنید. گفتیم که این وسیله مجهز به سنسورهای بویایی است؛ بنابراین اگر غذای شما به علت سوختگی تغییر بو دهد، این غذاساز فوراً به شما پیام می‎دهد تا از سوختن غذا جلوگیری کنید.

ترازوی دیجیتال

ترازوی هوشمند

وجود یک ترازو در آشپزخانه بسیار مفید و سودمند است. امروزه انواع مختلف ترازوهای دیجیتال وجود دارد اما ترازوهای هوشمند  فراتر از مشخص کردن وزن مواد عمل می‎کنند. در ترازوهای هوشمند با نصب یک اپلیکیشن روی گوشی خود، علاوه‌ بر دانستن وزن خوراکی‌ها می‌توانید از کالری موجود در هر ماده خوراکی آگاه شوید. این ترازوها به سیستم بلوتوث نیز مجهزند و می‌توانید از اطلاعات این ترازو های هوشمند، خروجی بگیرید.

دستگاه آشپزی Sous Vide

دستگاه Sous Vide

ابتدا لازم است کمی در مورد شیوه آشپزی با دستگاه Sous Vide توضیح دهیم. Sous Vide شیوه جدیدی در آشپزی است که  سریع رواج یافته و مورد استفاده قرار گرفته است. در این شیوه، برای حفظ تمام ارزش غذایی مواد و نیز بهبود کیفیت غذا، ماده غذایی را درون یک کیسه مخصوص می‌گذارید و پس از بستن در کیسه، آن‌را درون دستگاه قرار می‌دهید. دستگاه  Sous Vide مانند یک حمام بسیار داغ عمل می‌کند و ماده غذایی را می‌پزد. با این روش می‌توانید صبحانه، ناهار و شام خود را با بهترین کیفیت ممکن آماده کنید.

اگر این دستگاه Sous Vide  هوشمند باشد، می‌توانید مشخصات موادی را که می‌خواهید بپزید به دستگاه بدهید و دستگاه دمای مناسب پخت آن را پیشنهاد دهد. سپس از طریق اپلیکیشن نصب شده روی گوشی‌تان، زمان و دمای پخت غذا را مشخص کنید و در صورت لزوم آن را از راه دور تغییر دهید.

سیستم اطفای حریق در آشپزخانه هوشمند

سیستم اطفای حریق هوشمند

یکی از ضروری‌ترین وسیله‌هایی که در خدمت بشر قرار گرفته، سیستم اطفای حریق است که وجود آن در هر خانه‌ لازم است. این سیستم هم یکی از فناوری های جدید در یک خانه هوشمند است.

سیستم اطفای حریق با داشتن سنسورهای حساس به دود، در صورت وقوع آتش‌سوزی شما را از طریق فرستادن پیام هشدار به گوشی همراهتان، آگاه می‌کند.  این سیستم با فرستادن پیام هشدار مراکز امدادرسانی را هم از وقوع حوادث خطرآفرین آگاه می‎کند.

 

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فناوری ساختمان، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…