با این ترفندها خانه کوچک خود را بزرگ‎‌تر نشان دهید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با استفاده از برخی ترفندها می‌توان طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک را طوری چیدمان و تکمیل کرد که بزرگ‌تر از اندازه واقعی به‌نظر برسد.
بزرگ نشان دادن خانه

راه‌های زیادی برای افزایش فضا و بزرگ‌تر جلوه دادن آن وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان راهکار‌های بزرگ نشان دادن خانه می‌پردازیم. همراه ما باشید.

از مبلمان و لوازم کوتاه استفاده‌ کنید

مبل‌ها و لوازم قدیمی و بلند، اتاق را خفه و گرفته می‌کند. در‌ حالی‌که در فضاهای داخلی جمع‌و‌جور، به‌هر قیمتی باید از ایجاد این حس جلوگیری‌کنید. به‌جای این قبیل اثاث بزرگ و دست‌ و‌ پا‌گیر، از مبلمان و لوازم با ارتفاع کم و نزدیک به سطح زمین استفاده‌کنید. اینطوری خط دیدتان پایین می‌آید و سقف خیلی بلندتر به‌نظر می‌رسد.

بزرگ نشان دادن خانه

مبلمان با پایه بلند و باریک و بدون پشتی

اگر می‌خواهید خانه‌ خود را دیزاین کنید، یکی از بهترین راهکار‌های بزرگ نشان دادن خانه به‌کار‌گیری سبک مدرن است. مبلمان و صندلی‌های با پایه بلند و باریک و بدون پشتی، دید شما را حسابی باز می‌کند و به‌جای اینکه جلوی دید را مسدود‌ کند، اجازه می‌دهد نگاه آدم آزادانه در کل فضای اتاق بچرخد. علاوه بر اینکه زیبا و شیک هم هست و این روزها هم حسابی مد شده است.

بزرگ نشان دادن خانه

کاناپه را رو به پنجره بگذارید

وقتی با دوستان خود دور‌ هم روی کاناپه رو به یک دیوار نشسته‌اید، باعث می‌شود فضای خفه و دلگیری ایجاد شود. پس کاناپه یا مبل اصلی را روبروی پنجره بگذارید یا اگر پنجره کافی ندارید، جلوی آینه هم همان تاثیر را دارد. در این صورت دیدتان بازتر می‌شود و خانه‌ شما دلباز و جادار به‌نظر می‌رسد.

کاناپه رو به پنجره

نصب پرده چسبیده به سقف

این ترفند بسیار محبوب است. از‌ بس که راحت و موثر است. فقط باید به جای اینکه میل پرده درست بالای پنجره باشد، آن را تا جای ممکن بالا و چسبیده به سقف نصب‌کنید. با همین ترفند ساده، سقف بلندتر و اتاق جادارتر دیده می‌شود. اما یادتان باشد یک پرده سبک و سیال انتخاب‌کنید که زیبایی و نور اتاق را کم نکند.

قفسه‌های نامرئی

این هم یک ترفند ساده و موثر دیگر که ظاهر کلی دکور شما را دگرگون می‌کند. استفاده از این قفسه‌ها، راهکاری ارزان و ساده برای حد‌اکثر کردن فضای گذاشتن کتاب و لوازم در‌عین خلوتی و آرامش بصری است.

قفسه‌ های نامرئی

حد‌اکثر نور‌ ممکن را به فضا اضافه‌ کنید

حتی اگر آنقدرها خوش‌شانس نیستید و نور طبیعی کافی ندارید، با لامپ و لوسترهای متعدد مینیمال، نور کافی به خانه بدهید. این کار باعث می‌شود حال‌ و‌ هوای خانه‌ شما خیلی چشم‌نواز و زنده و سر‌حال‌تر شود.

آینه

استفاده از آینه هم از آن راه‌حل‌هایی است که ارزان و راحت، فضای کوچک شما را هرچند متر هم که باشد، بزرگ و زیبا می‌کند. آینه مثل پنجره عمل می‌کند و اتاق را بزرگ و پرنورتر می‌کند. پس با خیال راحت و با دست و دلبازی آینه را به‌کار ببرید. و یادتان باشد، هر‌چه آینه بزرگ‌تر باشد، فضای شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

آینه در خانه کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب جذاب‌ترین ایده‌‌ها برای دکور آشپزخانه شما را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۴۴ ب٫ظ

  4. آذر

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۴۰ ب٫ظ

    ممنون از مطالب مفیدی که ارسال میکنید

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۱۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…