نکات مهم و کلیدی در چیدمان اتاق نشیمن

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق نشیمن قلب منزل است و اولین تاثیر را روی فرد می‌گذارد، در واقع چیدمان دکوراسیون شخصیت افراد را به‌طور غیرمستقیم نشان می‌دهد.
نکات کلیدی چیدمان نشیمن

اتاق نشیمن جایی است که می‌توانید ساعاتی را از کنار هم بودن لذت ببرید، استراحت کنید، کتاب بخوانید و شاید تلویزیون تماشا کنید. اما در عین حال فضای عمومی خانه شما نیز هست. پس به‌طور حتم بهتر است در چیدمان این فضا دقت داشته باشید. با این مطلب از مجله دلتا همراه شوید تا با نکات کلیدی چیدمان نشیمن آشنا شوید.

پوشش مناسب پنجره‌‎ها

اتاق نشیمن با پنجره‌های خالی، ناقص به‌نظر می‌رسد. پرده، کرکره، زبرا یا هر پوشش دیگری که برای پنجره‌ها انتخاب می‌کنید، مکمل حال و هوای اتاق نشیمن شما هستند. پرده‌ها همچنین به فضای اتاق لطافت می‌بخشند و زیبایی پنجره‌ها را قاب می‌گیرند.

نکات کلیدی چیدمان نشیمن

استفاده از میز جلومبلی از نکات چیدمان نشیمن

همیشه یک میز لازم است تا لیوان چای، کتاب، ظرف شکلات و گلدان زیبای خود را روی آن بگذارید. پس میز جلومبلی یک تزیین ساده یا وسیله جانبی نیست یک ضرورت است.

نکات کلیدی چیدمان نشیمن

تزیینات دیواری

سطوح وسیع دیوارها باید چشم‌نواز باشند و در بالا بردن جلوه بصری فضا به ما کمک کنند. پس آینه‌های تزیینی، تابلو، آیتم‌های دکوراتیو و گالری دیواری می‌توانند دیوارها را زنده و پویا کنند.

تزیینات دیواری

استفاده از میز عسلی از نکات چیدمان نشیمن

شاید این مورد دیگر جزو وسایل جانبی به حساب بیاید و نپذیرید که وجود آن ضروری است. اشتباه نکنید، یک میز عسلی، کنج را پر می‌کند و به فضا شخصیت می‌دهد. همچنین می‌تواند میز شخصی شما شود یا اینکه جای قرار دادن چراغ رومیزی باشد.

استفاده از میز عسلی

سلیقه شخصی شما

باید چیزی در فضا وجود داشته باشد که تمایز خانه شما با خانه من را نشان دهد. این چیزها شامل قاب عکس‌های خانوادگی، خاطرات سفرها، کتاب‌های مورد علاقه، آثار هنری شخصی و … هستند.

مکانی برای کتاب‌های شما

مجموعه کتاب‌های شما یه چیز است ولی از میان ده‌ها یا صدها کتابی که دارید، تعداد محدودی هستند که آن کتاب‌های ویژه و اختصاصی شما هستند و نشان دهنده سلیقه و ذوق شخصی شما هستند. فضای خاصی برای این دسته از کتاب‌ها داشته باشید.

مکانی برای کتاب‌های شما

روشنایی مناسب از نکات کلیدی چیدمان نشیمن

از نکات کلیدی چیدمان نشیمن روشنایی مناسب آن است. روشنایی جلوه بصری فضا را دو چندان می‌کند. چه نور طبیعی زیادی داشته باشید و چه کم باید به فکر خرید آباژور باشید.

چیدمان نشیمن

از نکات کلیدی چیدمان نشیمن این است که چه اتاق نشیمن بزرگ داشته باشید و چه اتاق نشیمن کوچک، باید به فرم اتاق و عملکرد آن توجه کنید و به چیدمان متناسب با عملکرد بهینه برسید. اتاق نشیمن خود را به فضایی راحت و شیک تبدیل کنید و از آن لذت ببرید.

چیدمان مناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه دیوارهای خانه را تزیین کنیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…