چگونه دیوارهای خانه را تزیین کنیم؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تصمیم شما برای تزیین دیوار اتاق به اولویت‌های شخصی، سلیقه، تم و سبک طراحی داخلی و عملکرد اتاق بستگی دارد.
دکور دیوار منزل

انتخاب‌های زیادی برای تزیین دیوار اتاق‌ها وجود دارند که همین می‌تواند تزیین دکوراسیون خانه را برای شما مشکل کند. هر ایده‌ای به‌طور حتم مزایا و معایب خود را دارد اما همه‌ آن‌ها در نوع خود جالب و زیبا هستند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش‌های جذابی برای دکور دیوار منزل شما می‌پردازیم.

نقاشی‌های دیواری

نقاشی‌های دیواری اولین پیشنهاد خلاقانه ما برای دکوراسیون خانه شما است. مطمئنا این ایده فضای اتاق شما را تغییر خواهد داد. شما می‌توانید از این روش برای طراحی کل دیوار یا قسمتی از آن استفاده کنید و این کاملا به سلیقه و فضای زندگی‌ شما بستگی دارد.

این ایده برای تمامی اتاق‌های کودک، پذیرایی، ناهارخوری و نشیمن فوق‌العاده جالب عمل خواهد کرد و شما می‌توانید انواع طراحی‌های متنوع و رنگی را برای آن بکار ببرید.

دکور دیوار منزل

روشنایی

همه‌ ما به خوبی می‌دانیم که روشنایی بخش مهمی از تزیین و طراحی داخلی هر خانه‌ای به شمار می‌‎آید. روشنایی می‌تواند ایده‌ متفاوت دیگری برای دکور دیوارم نزل شما باشد. از لامپ‌های دیواری، LEDs و انواع گزینه‌های دیگر برای ایجاد فضایی برجسته و خاص در خانه‌ خود استفاده کنید. مثلا شما می‌توانید با قرار دادن نورافکن در تابلوهای نقاشی یا درون مجسمه‌ها فضای جالب و منحصربه‌فردی را ایجاد کنید.

دکور دیوار منزل

چوب در دکور دیوار منزل

اگر شما به دنبال ظاهر سنتی و روستایی برای دکوراسیون خانه‌ خود هستید، می‌توانید از چوب برای تزیین دیوار اتاق‌ کمک بگیرید. چوب از ساده‌ترین وسایلی است که همیشه در دسترس است و هزینه‌ بالایی را نمی‌طلبد. بی‌نهایت روش مختلف برای عملی کردن این ایده‌ وجود دارد و حتی شما با خلاقیت خودتان می‌توانید روش‌های نوینی را کشف کنید. شما با طراحی‌های چوبی می‌توانید فضای گرم و راحتی را در محل زندگی‌ خود ایجاد کنید.

چوب در دکور دیوار منزل

آثار هنری مدرن

در این مورد به طور حتم شما باید ابتدا سبک طراحی داخلی خود را مشخص کرده باشید. اگر می‌خواهید دکوراسیون مدرنی را در اتاق‌ خود ایجاد کنید، آثار هنری شما باید سبک مشابهی داشته باشند. دکور دیواری مدرن بیشتر روی سادگی، رنگ‌های جسورانه و عناصر خاص تمرکز دارد. در مورد انتخاب تابلو‌های هنری اول از همه ما باید به دیواری که تصمیم به تزیین آن دارید، نگاهی بیندازید و اندازه‌ اثر هنری مناسب آن تعیین کنید.

آثار هنری مدرن

آثار هنری کلاسیک

در مورد این ایده شما می‌توانید از طراحی‌های دوره‌ باروک و رنسانس برای تزیین دیوارها استفاده کنید. انواع آینه‌های منبت کاری شده و الگوهای پیچیده نمادی از هنر و زندگی اروپایی هستند.

آثار هنری سنتی

اگر به دنبال دکوراسیون اصیل ایرانی هستید، پس باید برای دکور دیوار اتاق‌ خود نیز از آثار هنری سنتی و قدیمی استفاده کنید. فرش، قالیچه و گلیم که در کل دنیا شناخته شده است، می‌تواند زینت‌بخش دیوار اتاق‌ شما باشد.

علاوه بر این انواع هنرهای ایرانی مثل کاشی‌کاری، منبت کاری، شیشه سازی و معرق کاری نیز ایده‌های جالبی برای تزیین دیوارها در دیزاین خانه‌ ایرانی هستند.

آثار هنری سنتی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های جذاب برای تزیین ورودی خانه‌ را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…