حقایق عجیب جهان که باید بدانید!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 اگر کمی به عقب برویم و به سیاره زمین نگاه کلی بیندازیم، می‌بینیم که چقدر همه چیز به هم پیوسته و در هم تنیده هستند. زمین با وجود تمام شکوه و عظمت خود عجیب هم است.
۳ حقیقت عجیب جهان

هرچه بیشتر در مورد خصوصیات زمین بدانیم، بیشتر قدردان آن می‌شویم و شگفتی‌های بسیاری از آن را درک می‌کنیم. در ادامه مطلب به شرح ۳ حقیقت عجیب جهان در مورد این توپ آبی رنگ و سنگی که ما آن را خانه نامیدیم، می‌پردازیم. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

۳ حقیقت عجیب جهان

۱- زمین‌های فضایی شکل

منطقه‌ای در اتیوپی منظره‌ای عجیب و غریب با ارزش بصری بالا و حقایقی جالبی که بتواند انسان را بهت زده کند، دارد. این منطقه یکی از گرم‌ترین، خشک‌ترین، پایین‌ترین و عجیب‌ترین مناطق جهان است. چشمه‌های داغ، گاز‌های سمی متصاعد شده از آن، دریاچه‌های گداز و سراب شور باعث شده که داناکیل دپرشن (Danakil Depression) به عنوان یکی از ناممکن‌ترین مناطق روی زمین نام‌گذاری شود حتی بر روی این سیاره که خود راهی برای زندگی پیدا کرده است.

۲- مهاجرت هوایی پستانداران

بزرگترین مهاجرت پستانداران از طریق مهاجرت هوایی صورت می‌گیرد. میلیون‌ها میلیون خفاش ما بین جمهوری دموکراتیک کنگو و پارک ملی کاسانکا زامبیا هر سال مهاجرت هوایی انجام می‌دهند. با بیش از ۱۰ میلیون خفاش‌هایی که سایز آن‌ها گاها به اندازه گربه می‌رسد، بزرگترین مهاجرت شناخته شده پستانداران در کره زمین را انجام می‌دهند.

3 4jah حقایق عجیب جهان که باید بدانید!

۳- بزرگ‌ترین جاندار جهان، قارچ

وقتی صحبت از بزرگ‌ترین موجودات زنده روی زمین می‌شود می‌توان به راحتی در مورد نهنگ‌های آبی، فیل‌ها و درختان فکر کرد. اما بزرگترین ارگانیسم گزارش شده قارچ آرمیلاریا (Armillaria) است. در سال ۱۹۹۲ یکی از انواع این قارچ‌ها در میشیگان در مساحتی به اندازه ۳۷ هکتار پیدا شد. اما اخیرا تیم‌هایی که در حال بررسی یک درخت مرموز بودند، متوجه شدند که قارچ عظیم‌الجثه‌ای که حداقل ۲۰۰۰ هکتار را پوشش می‌دهد و تخمین زده می‌شود که هزاران سال قدمت داشته باشد در میان آن درخت وجود دارد.

4jah حقایق عجیب جهان که باید بدانید!

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب مرگ در این باغ عجیب، حتمی است!  را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۲۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…