فوت و فن مانیکور در خانه

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از کارهای آرایشی و زیبایی پرطرفدار، مانیکور و رسیدگی به ناخن‌ها و پوست دست است. برای این کار لازم نیست هزینه کنید و شاید ترجیح دهید در شرایط فعلی، به سالن‌های زیبایی نروید.
فوت و فن مانیکور در خانه

با داشتن ابزار مناسب و کمی صبر می‌توانید مانیکور در خانه را تجربه کنید و ناخن‌هایی مرتب و زیبا داشته باشید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با فوت و فن مانیکور در خانه آشنا شوید.

فوت و فن مانیکور در خانه

۱. تمیز کردن ناخن

کار را با تمیز کردن ناخن شروع کنید. اگر از قبل، لاک روی ناخن‌های شما وجود دارد، با لاک پاک‌کن و پنبه آن را پاک کنید. اگر لاک ژل یا آکریلیک روی ناخن‌های شما است، آن‌ها را هم باید پاک کنید. بعد از پاک کردن لاک روی ناخن، آن‌ها را به‌خوبی بشویید و خشک کنید و بعد فرایند مانیکور را شروع کنید.

از لاک‌پاک‌کن‌هایی استفاده کنید که حاوی استون نباشند. این ماده می‌تواند ناخن‌ها را خشک و شکننده کند و نمی‌توانید به‌خوبی مانیکور را انجام دهید یا لاک یک‌دست و زیبایی روی ناخن‌ها بزنید.

چطور در خانه مانیکور کنیم

۲. مرتب کردن و سوهان کشیدن

اگر ناخن‌های شما بیش از حد بلند شده یا کج و نامرتب است، آن‌ها را با ناخن‌گیر کوتاه کنید تا به اندازه‌ مطلوب برسند. ناخن‌هایی که کمی بلندتر باشند، زیباتر هستند و کشیده به نظر می‌رسند اما نگهداری از آن‌ها سخت است. اگر دوست دارید ناخن‌های کوتاه داشته باشید، آن‌ها را از ته نگیرید. بعد از کوتاه کردن ناخن به اندازه‌ دلخواه، با سوهان آن را مرتب کنید تا به طور یکنواختی شکل بگیرد و صاف شود.

موقع سوهان کشیدن، این کار را با حرکت رفت و برگشت انجام ندهید بلکه سوهان را فقط در یک جهت بکشید. حرکت رفت و برگشتی سوهان روی ناخن، باعث ضعیف شدن و کاهش استحکام ناخن‌ها می‌شود.

محبوب‌ترین نوع ناخن‌ها شامل ناخن‌های مربعی یا بیضی‌شکل است. مطابق با سلیقه‌ خودتان، ناخن را شکل بدهید.

۳. صیقلی کردن ناخن

برای اینکه سطح ناخن‌هایتان صاف و صیقلی شوند و لاک ناخن به‌خوبی روی آن بنشیند، باید از بافر استفاده کنید. بافر اسفنجی شبیه به سوهان است که درجه‌ سختی متفاوتی دارد. ابتدا با قسمت سخت‌تر سطح ناخن را از هر برآمدگی صاف کنید و بعد با قست نرم‌تر، سطح ناخن را صیقل بدهید.

فراموش نکنید که این مرحله را باید با ملایمت و به‌آرامی انجام دهید. بافر را با شدت روی ناخن نکشید. نباید سطح ناخن را نازک کنید. فقط به اندازه‌ی صاف کردن ناصافی‌ها، سطح ناخن را صیقل بدهید.

روش های مانیکور

۴. عقب زدن کوتیکول و بریدن پوست‌های اضافه

برای مدت پنج دقیقه، ناخن‌ها را داخل آب گرم بگذارید. اگر دوست دارید می‌توانید چند قطره صابون مایع یا روغن‌های معطر هم به آب اضافه کنید. این کار، کوتیکول‌ها را نرم می‌کند و عقب زدن آن راحت می‌شود. با استفاده از عقب‌زن ناخن، کوتیکول‌های انتهای ناخن را به عقب فشار دهید تا از سطح ناخن جدا شوند.

در این مرحله هم باید صبر و حوصله داشته باشید و این کار را به‌آرامی انجام دهید. نباید پوست ناخن را ببرید فقط کافی است آن را عقب بزنید تا سطح وسیع‌تری از ناخن دیده شود.

۵. استفاده از روغن یا کرم

یکی از مراحل مانیکور، ماساژ دادن دست است. این مرحله فرصت خوبی برای استفاده از انواع کرم‌ها و نرم‌کننده‌ها و روغن‌های گیاهی است. به‌آرامی روغن‌ها و کرم‌های مخصوص را روی دست و ناخن و انگشت ماساژ دهید. اجازه دهید روغن و کرم حداقل برای پنج دقیقه روی پوست بماند تا کاملا تأثیر خود را بگذارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی جادویی برای درمان جای جوش را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۳۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

    عالییییی😃😃😃😎😎😍😍🤩🤩

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۱۵ ق٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…