۷ نکته طلایی در دکوراسیون خانه‌ کوچک

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با توجه به کوچک شدن فضای خانه‌ها به دنبال نکاتی از دکوراسیون داخلی هستیم که با استفاده از آن‌ها بتوانیم فضای اتاق‌های کوچک خانه را بزرگ‌تر از آنچه که هستند، نشان دهیم.
دکوراسیون در خانه های کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک با چالش‌های زیادی همراه است. اما این دلیل نمی‌شود که نتوانید فضای شیک و منحصربه‌فردی برای خودتان بسازید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ترفندهای دکوراسیون در خانه‌ های کوچک می‌پردازیم.

به میزان روشنایی فضا توجه کنید

فضای کوچک شما با نورپردازی مناسب به راحتی می‌تواند بزرگ‌تر به‌نظر برسد. شما باید اجازه دهید که نور طبیعی به فضای اتاق بتابد. پس بهتر است بی خیال پرده‌های ضخیم شوید. علاوه بر این شما باید به فکر نور اضافی در اتاق‌ خود باشید. اگر فضایی برای آباژور یا چراغ‌های رومیزی ندارید، می‌توانید از گزینه‌هایی همچون چراغ‌هایی که به دیوار متصل شده یا از سقف آویزان می‌شوند، استفاده کنید.

دکوراسیون در خانه های کوچک

وسایل بزرگ‌تر را در کنار دیوار قرار دهید

نیازی نیست که به هنگام دکوراسیون خانه‌های کوچک وسیله‌هایی بزرگ را کنار بگذارید و بی خیال آن‌ها شوید. بلکه بهتر است در مورد محل قرارگیری آن‌ها استراتژی درستی داشته باشید. با قرار دادن وسایل بزرگ در کنار دیوارها به جای مرکز اتاق باعث خواهید شد که مرکز اتاق خالی بماند و فضا بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

دکوراسیون در خانه های کوچک

مبلمان چند منظوره یا تاشو

ممکن است که شما به یک میز تحریر یا میز ناهارخوری نیاز داشته باشید، اما آیا ۲۴ ساعت از ۷ روز هفته از آن استفاده خواهید کرد؟ اگر جواب‌ شما منفی است، پس بهتر است که به سراغ مبلمان تاشو بروید. مبلمان تاشو می‌تواند هم در فضا و هم در هزینه‌های شما صرفه‌جویی نماید. به این ترتیب در صورت عدم استفاده می‌توانید مبلمان خود را جمع کرده و از شلوغ شدن فضا جلوگیری کنید.

 از آینه‌ها کمک بگیرید

آینه‌ها یکی از بهترین ترفندهای دکوراسیون در خانه های کوچک هستند و با بازتاب نور طبیعی و مصنوعی این توهم را ایجاد می‌کنند که فضای شما بزرگ‌تر از اندازه واقعی آن است. همین‌طور باعث می‌شوند که نور بیشتری در فضا منعکس شود. می‌توانید بدین منظور از یک آینه بزرگ یا چند آینه کوچک‌تر استفاده کنید.

 از آینه‌ها کمک بگیرید

از فرش‌های بزرگ استفاده کنید

دکوراسیون خانه های کوچک یعنی استفاده از ترفندهای مختلف برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا. اگر از فرش‌های با سایز کوچک برای دکوراسیون خانه‌ خود استفاده کنید، فضای شما کوچک‌تر نیز به‌نظر خواهد رسید. برعکس این قضیه نیز صدق می‌کند و دکوراسیون با فرش‌های بزرگ حس عظمت به فضای شما خواهد بخشید و اتاق‌ شما بزرگ‌تر از اندازه واقعی آن به‌نظر خواهد رسید. با اینکه شکل اتاق و مبلمان داخل آن اندازه فرش را تعیین می‌کند اما تا آنجایی که می‌توانید فرشی با اندازه بزرگ را خریداری کنید.

از فضای عمودی غافل نشوید

از دیوارهای خود غافل نشوید و از قفسه‌ها عمودی، پرده‌های بلند، آثار هنری بلند یا چراغ‌های آویز تزئینی یا هر وسیله‌ تزئینی عمودی استفاده کنید. چرا که این توهم را در فرد ایجاد می‌کند که ارتفاع اتاق بلندتر است.

استفاده از فضای عمودی

از گوشه‌ها استفاده کنید

شاید در فضاهای بزرگ گوشه‌های اتاق زیاد مورد استفاده قرار نگیرد اما در دکوراسیون در خانه های کوچک می‌تواند به نقطه کاربردی تبدیل شود. مثلا شما می‌توانید با کمک میز تحریر کوچک گوشه‌ اتاق را به فضای کارتان تبدیل کنید. سعی کنید با روش‌های خلاقانه‌ گوشه‌ها را تا جایی که باعث شلوغ شدن اتاق نشود، به نقاط کاربردی تبدیل کنید.

از گوشه‌ها استفاده کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ وسیله‌ ضروری که هر خانه‌ای باید داشته باشد را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۱۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

    خوبه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۴۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…