اشتباهات رایجی که مانع پرانرژی بودن شما می‌شود

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر روز‌های شلوغ و پرکاری دارید، پس به انرژی کافی نیاز دارید تا بتوانید به تمام کارهای خود برسید؛ اما چرا هنوز زمان ناهار نرسیده احساس خستگی می‌کنید؟ شاید خستگی‌تان را گردن کار‌های زیاد خود بیندازید اما ایراد کار می‌تواند از نحوه‌ شروع روزتان باشد.
اشتباهاتی که مانع پرانرژی بودنتان می شود

کار‌هایی که بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهید، کیفیت روزتان را می‌سازد و سطح انرژی‌تان را تعیین می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به اشتباهاتی که مانع پرانرژی بودن شما می‌شود می‌پردازیم. همراه ما باشید.

اشتباهاتی که مانع پرانرژی بودن شما می‌شود

به محض بیدار شدن پرده‌ها را کنار نمی‌زنید

حتی اگر صبح خیلی زود هم از خواب بیدار می‌شوید پرده‌ها را کنار بزنید. مطالعات نشان می‌دهند قرار دادن چشم‌ها در معرض نور در ساعات اولیه صبح و پیش از ظهر، باعث سلامتی و تندرستی می‌شود. این ریتم شبانه روزی بدن شما است که تعیین می‌کند چه زمانی هورمون‌های مربوط به خواب را ترشح کنید؛ هورمون‌هایی که بر سطح انرژی، خلق و خو و سلامت روان‌تان اثر می‌گذارند.

به اندازه کافی آب نمی‌نوشید

بعد از هفت هشت ساعت خواب، بدن شما به آب نیاز دارد. اولین کار شما بعد از بیدار شدن از خواب باید نوشیدن آب باشد تا هیدراسیون بدن‌تان را استارت بزنید. مطالعات نشان می‌دهند خیلی از افراد تا مدت‌ها بعد از بیدار شدن از خواب همچنان بدنشان کم آب است. فکر می‌کنید عوارض دهیدراته بودن بدن چه خواهد بود؟ سطح پایین انرژی. ضمنا برخی از افراد دچار مه مغزی، کمبود تمرکز و سردرد خفیف می‌شوند. خیلی از کارشناسان باور دارند شما باید طی روز به اندازه کافی آب بنوشید تا انرژی بیشتری داشته باشید.

اشتباهاتی که مانع پرانرژی بودنتان می‌شود

به خوابتان اهمیت نمی‌دهید

کمبود خواب نه تنها انرژی روز بعدتان را می‌گیرد بلکه می‌تواند منجر به انواع مشکلات برای سلامتی هم بشود. مطالعات نشان می‌دهند کمبود خواب باعث افزایش وزن و بالا رفتن ریسک بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نوع دوم می‌شود. همچنین قرار دادن چشم‌ها در معرض نور آبی در شب و مدت زمان طولانی کار کردن با ابزار‌هایی مانند گوشی موبایل یا تبلت می‌تواند مسئله‌ساز باشد. این امواج نور، ترشح هورمون ملاتونین، که هورمون تنظیم‌کننده‌ ساعت بیولوژیک بدن شما است، را کاهش می‌دهند. ملاتونین علاوه بر اینکه به خواب شب‌تان کمک می‌کند، آنتی‌اکسیدان قدرتمندی است که نقش مهمی در سلامت سلول‌ها و بافت‌ها دارد؛ بنابراین خوب بخوابید تا هم سالم باشید و هم انرژی خوبی داشته باشید.

اشتباهاتی که مانع پرانرژی بودنتان می شود

روتین یکنواختی دارید

آیا هر روز که از خواب بیدار می‌شوید همان کار‌های تکراری را انجام می‌دهید؟ شاید وقت آن باشد که تغییراتی در روتین صبحگاهی‌تان ایجاد نمایید. اگر هر روز کار‌های یکنواختی انجام دهید، انگار زندگی‌تان را روی کنترل خودکار گذاشته‌اید و این می‌تواند انرژی فیزیکی و روانی‌تان را بگیرد. تغییرات کوچکی ایجاد کنید؛ صبح خود را با پیاده‌روی و کمی نور خورشید شروع کنید. وقتی لباس می‌پوشید و آماده می‌شوید به موسیقی آرامش‌بخشی گوش بدهید. اجازه ندهید شروع روزتان یکنواخت باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب دانستنی‌های جالب درباره سلامتی که قطعا نمی‌دانید  را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۰۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

    wow😎🤗

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ق٫ظ

      تشکر

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۳۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…