دانستنی‌های جالب درباره سلامتی که قطعا نمی‌دانید

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سلامتی مهم‌ترین سرمایه‌ آدمی است و به همین دلیل بسیاری از ما سعی می‌کنیم هر روز چیز‌های جدیدی یاد بگیریم که تا جایی که ممکن است سلامت خود را حفظ کنیم.
دانستنی های جالب درباره سلامتی

شاید تصور کنید که راز کشف نشده‌ای در مورد بدن انسان باقی نمانده است، اما در واقع اینطور نیست. در ادامه به تعدادی از دانستنی های جالب درباره سلامتی می‌پردازیم که این حقایق نگاه شما را به مسئله‌ سلامت و حتی سبک زندگی‌تان تغییر خواهد داد. با مجله دلتا همراه ما باشید.

دانستنی های جالب درباره سلامتی

۱- زنان بیشتر از مردان به خواب نیاز دارند

دانشمندان آمریکایی پی برده‌اند، زنان، برخلاف مردان، به خواب بیشتری نیاز دارند. کمبود خواب در زنان، در مقایسه با مردان، اختلالات بیشتری در توانایی‌های جسمی و ذهنی آن‌ها ایجاد می‌کند. کمبود خواب، در مقایسه با مردان، زنان را بیشتر دچار افسردگی می‌کند و آن‌ها در هنگام صبح حساس‌تر هستند.

۲- کسانی که کوچک‌تر از سن‌شان به نظر می‌رسند، بیشتر عمر می‌کنند

دانشمندان دانمارکی ۳۸۷ جفت دوقلو را در دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ زندگی‌شان مورد بررسی قرار دادند و پی بردند تنها با نگاه کردن به چهره‌ یک شخص می‌توان فهمید که آیا او زیاد عمر خواهد کرد یا نه. به عبارت دیگر، کسانی که کمتر از سن واقعی‌شان به نظر می‌رسند، در مقایسه با افرادی که بزرگ‌تر از سن واقعی‌شان دیده می‌شوند، بیشتر عمر می‌کنند. دانشمندان اثبات کرده‌اند که این مسئله مربوط به دی ان‌ای افراد می‌شود. اجزای کلیدی دی ان‌ای به نام تلومر‌ها هم در اینکه چقدر جوان به نظر برسید نقش دارند. تلومر‌ها نشان دهنده‌ میزان توانایی سلول‌ها در تکرار خود هستند. به همین خاطر، کسانی که جوان‌تر به نظر می‌رسند، تلومر‌های کوتاه‌تری دارند.

۳- نخوردن صبحانه برای سلامتی مضر نیست

در سال‌های اخیر، یک شرکت تولید کننده‌ غلات صبحانه به نام General Foods، یک کمپین روابط عمومی را شروع کرد. برای آنکه فروش محصولات این شرکت بالا برود، فروشگاه‌ها به مشتریان خود بروشور‌هایی می‌دادند که در آن‌ها در مورد اهمیت صبحانه نوشته شده بود و از طریق هر رسانه‌ای اعلام می‌شد که به ادعای متخصصان تغذیه، صبحانه مهم‌ترین وعده‌ غذایی روز است. به همین دلیل است که غلات صبحانه هنوز محبوب‌ترین صبحانه‌ دنیا است و کارشناسان مختلفی می‌گویند که همه باید صبحانه بخورند. اما تحقیقات پزشکی نشان داده است نخوردن صبحانه، مشکلی برای سلامت بدن ایجاد نمی‌کند و هیچ تاثیری در چاقی یا لاغری ما ندارد. تاثیر صبحانه بر سلامت بدن چیزی جز یک افسانه نیست.

۴- لرز کردن در سرما به کاهش وزن کمک می‌کند

دانشمندان استرالیایی پی برده‌اند ۱۰ دقیقه لرز کردن در سرما، بیشتر از ۱۰ دقیقه ورزش، چربی‌ها را از بین می‌برد. این یافته‌های جدید بر پایه‌ تحقیقاتی هستند که در گذشته در مورد چربی قهوه‌ای انجام شده بود. چربی قهوه‌ای نوعی بافت چربی است که انرژی به دست آمده‌ بدن را به جای ذخیره کردن، می‌سوزاند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب وقتی پای شما خواب می‌رود، چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۲۸ ق٫ظ

    wow😃😍🤩😘

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ق٫ظ

      ممنونم از همرهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…