رازهای طول عمر بیشتر که احتمالا نمی‌دانید

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتهای کروموزوم‌ها با افزایش سن کوتاه‌تر شده و احتمال ابتلا به بیماری بیشتر می‌شود، اما تغییر سبک زندگی، آنزیمی را تقویت می‌کند که طول عمر کروموزوم‌ها را افزایش می‌دهد.
رازهای طول عمر

مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی و ورزش نیز می‌تواند از کروموزوم‌ها محافظت کند. در نتیجه، عادات صحیح می‌تواند روند پیری سلول‌ها را کندتر کند. با مجله دلتا همراه باشید تا با رازهای طول عمر بیشتر آشنا شوید.

رازهای طول عمر بیشتر

دوست پیدا کردن

دوستان می‌توانند به ما کمک کنند تا طولانی‌تر زندگی کنیم. ده‌ها مطالعه نشان می‌دهد که ارتباط شفافی بین پیوندهای محکم اجتماعی و زندگی طولانی‌تر وجود دارد؛ بنابراین زمانی را به حفظ ارتباطات اختصاص دهید.

سیگار را ترک کنید

ما می‌دانیم که ترک سیگار می‌تواند عمر را طولانی کند، اما تا چه حد ممکن است موثر باشد. مطالعه بر روی یک فرد ۵۰ ساله بریتانیایی نشان می‌دهد که ترک سیگار در ۳۰ سالگی می‌تواند یک دهه کامل را به عمر او اضافه کند. ترک آن در سن ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ سالگی می‌تواند به ترتیب ۹، ۶ یا ۳ سال به عمر فرد اضافه کند.

عاشق شوید

افراد متاهل بیشتر از دوستان مجرد خود عمر می‌کنند. محققان می‌گویند که دلیل آن، حمایت اجتماعی و اقتصادی است که با ازدواج فراهم می‌شود. در حالی که ازدواج بیشترین مزیت را دارد، افرادی که مطلقه یا بیوه هستند نیز نسبت به کسانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند، آمار مرگ و میرشان کمتر است.

تحرک داشته باشید

شواهد آن بدیهی است. افرادی که ورزش می‌کنند به طور متوسط ​​طولانی‌تر از کسانی که ورزش نمی‌کنند، عمر می‌کنند. انجام فعالیت بدنی به طور منظم، احتمال ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، برخی از انواع سرطان و افسردگی را کاهش می‌دهد؛ حتی کمک می‌کند تا در سنین بالا از لحاظ ذهنی فعال بمانید. تمرینات ده دقیقه‌ای مفید هستند، به شرط آنکه در مجموع حدود ۲ و نیم ساعت انجام ورزش متوسط ​​در هفته باشد.

بخشش

کینه نداشتن فواید شگفت‌انگیزی برای سلامت جسمانی دارد. خشم مزمن با بیماری قلبی، سکته مغزی، ریه ضعیف‌تر و سایر بیماری‌ها مرتبط است. بخشش، اضطراب و فشارخون را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تا راحت‌تر نفس بکشید.

خواب در اولویت باشد

خواب با کیفیت کافی می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری قلبی و اختلالات خلقی را کاهش دهد. همچنین به بهبود سریع‌تر بیماری کمک می‌کند. از طرف دیگر بیدار ماندن تا نیمه‌های شب برایتان مضر است. اگر شب‌ها کمتر از ۵ ساعت بخوابید، ممکن است احتمال مرگ زودرس را افزایش دهد، بنابراین خواب را در اولویت قرار دهید.

رازهای طول عمر

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب ویژگی و رفتارهایی که باور نمی‌کنید ارثی باشند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۵۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…