با این خوراکی‌ها اضطراب خود را کاهش دهید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و تغییر در شیوه زندگی انسان‌ها، اضطراب در قرن حاضر اختلال شایعی است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد.
کنترل اضطراب

تغییرات در سبک زندگی بی‌تردید در مدیریت و کنترل اضطراب نقش به سزایی دارد و از این میان دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب سرشار از سبزیجات، میوه، حبوبات، غلات کامل و پروتئین خالص برای کاهش اضطراب بسیار موثر است. همراه مجله دلتا باشید تا با برخی خوراکی‌های کاهش دهنده اضطراب آشنا شوید.

برای کاهش و کنترل اضطراب چی بخوریم؟

ماهی چرب، منبع امگا۳ و ویتامین D

ماهی‌های چرب مانند سالمون، ماهی خال‌خالی، ساردین، قزل‌آلا و شاه‌ماهی مقادیر بالایی امگا۳ دارند. امگا۳ نوعی اسید چرب است که ارتباط زیادی با عملکرد شناختی و سلامت روان دارد.

کاهش دهنده اضطراب

کاهش اضطراب با تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ، منبعی از ویتامین D است. همچنین منبع خوبی برای پروتئین‌های کامل بوده و تمام اسیدآمینه‌های ضروری را که بدن برای رشد و نمو نیاز دارد، شامل می‌شود. تخم‌مرغ همچنین حاوی اسیدآمینه‌ای به نام تریپتوفان است که به تولید سروتونین کمک می‌کند.

کاهش استرس

تخم کدوتنبل، منبع پتاسیم

تخم کدوتنبل منبع عالی پتاسیم است که به تنظیم تعادل الکترولیت‌ها و کنترل فشارخون کمک می‌کند. خوردن غذاهای غنی از پتاسیم مانند تخم کدوتنبل و موز برای کاهش علائم استرس و اضطراب مفید است.

شکلات تلخ، سرشار از منیزیم

کاکائو منبع غنی از پلی فنول‌ها به‌ویژه فلاونوئیدهاست. فلاونوئیدها باعث کاهش التهابات عصبی و مرگ سلولی در مغز و بهبود جریان خون می‌شوند.

شکلات تلخ همچنین منبع خوبی از منیزیم است. مصرف منیزیم کافی علائم افسردگی را کاهش می‌دهد. از شکلات‌های تلخ ۷۰ درصد یا بالاتر استفاده کنید. البته شکلات حاوی قندها و چربی‌های اضافی است بنابراین بیش از یک تا سه گرم در روز آن را مصرف نکنید.

کاهش اضطراب

زردچوبه و پیشگیری از استرس

ماده فعال موجود در زردچوبه که کورکومین نامیده می‌شود با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو که اغلب در افراد مبتلا به اختلالات خلقی مانند اضطراب و افسردگی افزایش می‌یابد به کاهش اضطراب کمک می‌کند.

کنترل اضطراب با بابونه

بسیاری از مردم در سراسر جهان از چای بابونه به‌ عنوان یک داروی گیاهی به دلیل خواص ضدالتهابی، ضد باکتریایی، آنتی‌اکسیدانی و آرام‌بخش آن استفاده می‌کنند.

چای سبز

چای سبز حاوی اسیدآمینه‌ای به نام تیانین است که اثرات بالقوه‌ای بر اختلالات خلقی دارد. تیانین اثرات ضد اضطراب و آرام‌بخش داشته و ممکن است تولید سروتونین و دوپامین را افزایش دهد. آزمایش‌ها نشان می‌دهد ۲۰۰ میلی‌گرم تیانین باعث ایجاد آرامش و تمدد اعصاب در انسان می‌شود. چای سبز را می‌توان به رژیم غذایی روزانه خود اضافه و جایگزین نوشیدنی‌های غیرالکلی مانند قهوه کرد.

چای سبز

زمان مناسب مراجعه به پزشک

در صورت تجربه استرس یا اضطراب به‌طور کل بهتر است به متخصصی مانند روانشناس مراجعه کنید. پزشک یا روانشناس ممکن است از گفتار درمانی یا درمان رفتاری شناختی (CBT) برای مدیریت اضطراب و استرس استفاده کند. همچنین ممکن است داروهای مختلفی برای کنترل اضطراب تجویز کند.

زمان مناسب

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب چگونه در یک هفته وزن کم کنیم را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…