ساحلی که مانند الماس می‌درخشد

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در جزیره وادهوی (Vaadhoo) مالدیو، شب‌ها آب دریا در نزدیکی ساحل، آبی و درخشان می‌شود و در ساحل نیز ذرات آب همچون ستارگان آبی می‌درخشند. این پدیده یکی از جاذبه‌های شاخص مالدیو است.
جزیره وادهوی در مالدیو

پدیده‌های طبیعی شگفت‌‌انگیز زیادی در جهان وجود دارند که به جاذبه‌های گردشگری محبوب تبدیل شده‌اند. یکی از پدیده‌ها «ساحل آبی درخشان» است که می‌توانید شب‌ها در جزیره داهوی مالدیو شاهد آن باشید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جزیره وادهوی در مالدیو آشنا شوید.

جزیره درخشان در مالدیو

جزیره وادهوی در مالدیو

در این جزیره آب دریا در نزدیکی ساحل مانند اکسیر جادویی آبی رنگی می‌درخشد و ذرات آب هم همچون ستارگان آبی یا تکه‌ای از الماس درخشان خودنمایی می‌کنند.

این پدیده در اثر واکنش شیمیایی طبیعی که بیو لومینساس نام دارد ایجاد می‌شود. در اصل این پدیده زمانی رخ می‌دهد که میکروآبزیان موجود در آب توسط اکسیژن پراکنده می‌شوند. دریای ستارگان وادهو پدیده‌ای طبیعی و فوق‌العاده است. علت وجود آن نیز گونه‌هایی از فیتوپلانکتون‌ به نام دینوفلاژلات هستند. نور آبی رنگی که از خود ساطع می‌کنند و غشای سلولی آن‌ها قابلیت نشان دادن واکنش به سیگنال‌های الکتریکی را دارند. نور ایجاد شده توسط فیتوپلانکتون‌ها در کنار ساحل وادهو متمرکز شده و از فاصله دور قابل مشاهده هستند.

امواجی که به ساحل وادهو می‌آیند همانند لایه‌ای درخشان ساحل دریا را روشن می‌سازند. هنگامی که روی ماسه‌های ساحل وادهو مالدیو قدم می‌زنید به علت فشار ایجاد شده بر روی ماسه‌ها، رد پای درخشان آبی رنگ و پر از ستاره برجای می‌گذارید که احساس فوق‌العاده شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند.

ساحل آبی درخشان

چه زمانی این پدیده طبیعی نادر رخ می‌دهد؟

وقوع پدیده دریای ستارگان در مالدیو به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله تاریخ، آب و هوا و رشد فیتوپلانکتون‌ها. هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند چه زمانی و کجا این رویداد رخ خواهد داد. جزیره Vaadhoo در Ata Raa یکی از معروف‌ترین جزایر و دیدنی‌ها برای تماشای این پدیده طبیعی نادر و دیدنی به شمار می‌آید. البته در جزیره‌های دیگر در مالدیو نیز در شرایط مناسب می‌توان این پدیده را مشاهده کرد. به گفته محلی‌ها، این رویداد دیدنی از اواخر تابستان تا پایان آن شیوع بیشتری دارد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند آبشارهای هفت‌قلو، معجزه‌ای در دل طبیعت ایران.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…