اصول ست کردن لباس‌ را یاد بگیرید!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر برای رنگ‌بندی لباس‌های خود، برنامه‌ریزی کنید و از اصول ست کردن لباس‌ها آگاهی داشته باشید می‌توانید در هر جمعی که حضور پیدا می‌کنید، بدرخشید.
نکات ست کردن لباس

ست کردن لباس تاثیر شگفت‌انگیزی در زیبایی ظاهری افراد دارد. افرادی که هوشمندانه رنگ لباس‌های خود را با یکدیگر ست می‌کنند، معمولا توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات ست کردن لباس می‌پردازیم.

اصول و نکات ست کردن لباس

رنگ‌های مکمل را شناسایی کنید

در اصول ست کردن لباس‌ها باید رنگ‌های مکمل را در نظر گرفت. مثلا رنگ بنفش، ترکیبی از قرمز و آبی است و اگر با رنگ متضاد زرد ترکیب شود، جلوه بی‌نظیری می‌گیرد. رنگ لیمویی و آبی نیز، ترکیب خیره کننده‌ای دارند. کافی است رنگ‌هایی که با یکدیگر مکمل هستند و کنتراست مناسبی دارند را شناسایی کنید تا بتوانید آن‌ها را در یک لباس، هنرمندانه به‌کار ببرید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب همه چیز درباره استایل پلنگی را بخوانید.

نکات ست کردن لباس

انتخاب رنگ زمینه‌ای به‌عنوان رنگ اصلی

اگر لباسی دارید که چندین رنگ در زمینه آن به‌کار رفته است، یکی از رنگ‌های آن را برای ست کردن انتخاب کنید. بهتر است رنگی که بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است را انتخاب کنید.

خرید لباس‌هایی با رنگ مشکی، سفید و طوسی

اگر هنگام خرید، لباسی را پسند کرده‌اید که در آن رنگ مشکی، طوسی یا سفید به‌کار رفته است، نگران ست شدن آن‌ها نباشید. این رنگ‌ها با بیشتر رنگ‌ها قابلیت ست شدن دارند.

نکات ست کردن لباس

ست کردن کیف با شلوار یا دامن

یکی از نکات ست کردن لباس زنانه، ست کردن کیف با رنگ شلوار یا دامن است. نیازی نیست که کفش شما دقیقا هم‌رنگ کیف باشد. در گذشته اگر کسی کیف و کفش یک رنگی نداشت، به‌عنوان انسان بدسلیقه شناخته می‌شد اما در دنیای فشن امروزه، این ترکیب کاملا رد شده است و به‌نظر می‌رسد تنها استفاده از یک تناژ خاص و مشابه کیف، برای انتخاب کفش کفایت می‌کند. البته این موضوع را هم فراموش نکنید که جنس کیف و کفش باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد. مثلا اگر در فصل پاییز از کیف چرمی استفاده می‌کنید، باید کفش‌های شما نیز از همین جنس باشد.

ست کردن کیف با شلوار

ایجاد هارمونی با اکسسوری‌ها از نکات ست کردن لباس

اکسسوری زنانه هم اهمیت بسیار بالایی در شیک‌پوشی دارد. استفاده از اکسسوری‌ها هم اصول و قواعد خود را دارد. می‌توانید رنگ تل، گل سر، گوشواره، عینک و دیگر زیورآلات را با یکی از رنگ‌های زمینه‌ای لباس‌های خود ست کنید. در استفاده از اکسسوری‌ها و زیورآلات زیاده‌روی نکنید تا زیبایی اکسسوری‌ها به چشم بیاید و در عین حال شلوغی ظاهری ایجاد نکند.

انواع اکسسوری

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب آیتم‌هایی ضروری کمد لباس بهار و تابستان! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۱۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۳۶ ب٫ظ

    عاااالی⁦❣️⁩⁦❣️⁩

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۰۷ ب٫ظ

      مرسی از حضورتون

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۰۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…