کافه قجری تهران، مکانی دنج برای قرارهای دوستانه

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه فاموری تهران جزو مکان‌هایی است که می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم از غذاهای کافه و نوشیدنی‌های آن میل کنید و هم از معماری آن به عنوان یک جاذبه تاریخی لذت ببرید.
خانه فاموری در تهران

اگر به سمت خیابان جمهوری رفتید، بازدید از خانه فاموری تهران را فراموش نکنید. معماری خاص دوران قاجار این بنا شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی است که گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با خانه فاموری در تهران آشنا شوید.

خانه فاموری در تهران

این خانه توسط صاحب آن، خانم فاموری در سال ۱۳۸۷ بازسازی شد. بنا به درخواست صاحب خانه، این عمارت در فهرست آثار ملی نیز ثبت گردید. این مکان جزو خانه‌های قدیمی تهران و از خانه‌های بازمانده دوره قاجار است. خانه فاموری تهران توانسته همچنان معماری و سبک خاص خود را علی‌رغم روند ساختمان‌سازی‌های نوین حفظ کند و جزو معدود ساختمان‌هایی است که خود را به دست این روند نسپرده است. خانه فاموری در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تهران یعنی خیابان جمهوری واقع شده است. این خیابان به علت وجود بازارهای فروش موبایل و محصولات دیجیتالی به یکی از پر رفت‌ و آمدترین مناطق تهران تبدیل شده است. اگر قصد فرار از این هیاهو را دارید و مایل هستید غذای خوشمزه‌ای را کنار حوضی خوش‌رنگ میل بفرمایید، بهترین گزینه خانه فاموری است. حوض آب و گل‌های رنگارنگ خانه فاموری شما را مجذوب خود خواهد کرد.

کافه فاموری در تهران

امکانات موجود در خانه فاموری تهران

نمای آجری خانه فاموری و سبک معماری خاص قاجار، آن را به یکی از زیباترین بناهای تهران تبدیل کرده است. صاحب این خانه، درهای خانه را برای علاقمندان جهت بازدید و استفاده از امکانات آن گشوده است. در حال حاضر از این خانه استفاده‌های گوناگونی می‌شود.

صرف غذا و نوشیدنی در کافه

معماری باشکوه و زیبای این عمارت قطعا شما را به وجد می‌آورد. برای صرف غذا و یا نوشیدنی به همراه خانواده یا دوستان خود می‌توانید به این مکان سر بزنید. در این مکان می‌توانید از نوشیدنی‌های گرم و خنک و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی لذت ببرید. مطمئن باشید در انتخاب غذا و نوشیدنی مشکلی نخواهید داشت چون حتما موردی که به ذائقه شما نزدیک باشد پیدا خواهید کرد. هنگام ورود به خانه فاموری حیاطی با سبک کاملا ایرانی خواهید دید. در این فضا طعم غذای شما دلچسب‌تر خواهد بود.

jcp کافه قجری تهران، مکانی دنج برای قرارهای دوستانه

برگزاری نمایشگاه

یکی از امکاناتی که خانه فاموری در اختیار مردم قرار می‌دهد، امکان اجاره این مکان جهت برگزاری گالری است. برای برگزاری نمایشگاه‌های خود می‌توانید از این مکان استفاده کنید. جذابیت بصری این خانه این فرصت را ایجاد کرده است تا فضای مناسبی برای گردهمایی ایجاد شود. فضای داخل خانه نیز بسیار خلاقانه بازسازی شده و محیطی مناسب برای برگزاری نمایشگاه است. برای برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی، عکاسی، کارهای دستی و آثار هنری خود می‌توانید از این عمارت باشکوه استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند کافه‌های روباز تهران، فرصتی برای دیدارهای دوستانه .

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۵۵ ق٫ظ

    جالب بود تمایل دارم که به دیدن این روستای زیبابروم

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ق٫ظ

      سپاس از لطف شما. البته این کافه در تهران واقع شده.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۵۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…