ویژگی و رفتارهایی که باور نمی‌کنید ارثی باشند

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید چقدر ویژگی و رفتار وجود دارد که شما آن‌ها را تصادفی می‌دانید، اما در واقع این‌طور نیست و آن‌ها را به ارث برده‌اید.
رفتارهایی که به ارث می برید

در ادامه این مطلب از مجله دلتا با برخی از ویژگی‌ها و رفتارهایی که به ارث می برید آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

ویژگی و رفتارهایی که به ارث می برید

تحمل‌ شما در برابر درد

مو قرمز‌ها بهتر از بلوند‌ها و مو مشکی‌ها می‌توانند درد را تحمل کنند. در یک سری از مطالعات به افراد کپسایسین که عامل فعال فلفل قرمز است تزریق شد و معلوم شد مو قرمز‌ها نسبت به نوع درد حساسیت کمتری دارند. به همین دلیل هم بهتر می‌توانند غذا‌های تند را تحمل کنند.

حالت‌های خاص چهره

این ویژگی مطمئنا یکی از عجیب‌ترین چیز‌هایی است که معلوم شده به ارث می‌بریم. آیا می‌دانید حالات خاص چهره‌تان را از والدین‌تان به ارث می‌برید؟ شاید تصور کنید این اشتراک نتیجه‌ ساعات زیادی است که مثلا در کنار مادرتان هستید و ناخودآگاه حالات چهره‌ او را از زمانی که کودک بوده‌اید تقلید می‌کنید، اما اشتباه می‌کنید. این موضوع حتی در مورد والدین و فرزندانی که از زمان تولد تا چند سال بعد از هم جدا بوده‌اند نیز صدق می‌کند.

عرق دست‌های‌ شما

عرق دست‌های‌ شما ممکن است فقط به اعصاب‌تان مربوط نباشد، مخصوصا اگر زیاد و مزمن است. احتمالا به DNA تان و عصب سمپاتیک‌تان مربوط می‌شود که واکنش انقباض رگ‌ها در دست‌های‌تان را کنترل می‌کند. محققان دریافته‌اند دو سوم افرادی که از هایپرهیدروزیس یا همان سندروم عرق کف دست رنج می‌برند، سابقه‌ خانوادگی آن را دارند. حدود ۵ درصد افراد دچار به نوعی چار هایپرهیدروزیس هستند.

تمایل‌ شما به خیانت

حتما این تئوری را شنیده‌اید که مرد‌ها خیانت می‌کنند. این موضوع به این دلیل است که از نظر بیولوژیکی باید نسل خود را گسترش بدهند. ضمنا برخی از مردها، ژن خیانت دارند. جالب است بدانید، ژنتیک زنانه می‌تواند به همین اندازه موثر باشد. یک جهش در ژن گیرنده‌ وازوپرسین که می‌تواند بر اعتماد، همدلی و صمیمیت اثر بگذارد، عامل این رفتار است. البته حضور این ژن‌ها در هر دو جنس زن و مرد لزوما به این معنی نیست که کسی اهل خیانت خواهد بود. بنابراین این ژن نمی‌تواند بهانه‌ای برای رفتار‌های بد و ناپسند باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب وقتی پای شما خواب می‌رود، چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

    سلام آلی.

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۵۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…