طرز تهیه سوپ برنج ، ساده و خوش‌پخت

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سوپ برنج یکی از مقوی‌ترین سوپ‌های ما ایرانی‌ها است که طرز تهیه آن بسیار آسان است. برنج باعث لعاب بیشتر سوپ می‌شود و شما می‌توانید این سوپ را با گوشت یا مرغ تهیه کنید.
طرز تهیه سوپ برنج

سوپ برنج یکی از انواع سوپ‌های سالم و مقوی بین‌المللی است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود. این سوپ یکی از سوپ‌های پر طرفدار است که دستور پخت ساده‌ای هم دارد و در روزهای سرد پاییزی می‌توانیم به‌عنوان یک شام دلچسب و سبک از آن استفاده کنیم و لذت ببریم. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه سوپ برنج را با هم یاد بگیریم.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • برنج نیم‌دانه ایرانی ۱ پیمانه
  • هویج ۱ عدد بزرگ
  • گوجه‌فرنگی ۶ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • آب مرغ ۴ لیوان
  • سبزی سوپی ۳ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه سوپ برنج

مرحله اول

برای تهیه سوپ برنج خوشمزه ابتدا برنج را داخل یک کاسه آب می‌ریزیم و کمی نمک اضافه می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم برنج به مدت چند ساعت خیس بخورد. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت متوسط قرار داده و مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه می‌کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم تا سبک و شیشه‌‌ای شود.

دستور پخت سوپ برنج

مرحله سوم

حالا مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و مواد را یک دقیقه دیگر تفت می‌دهیم تا عطر ادویه‌ها خارج شود. در ادامه هویج را پوست می‌گیریم. سپس به صورت نگینی ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می‌کنیم.

مرحله چهارم

هویج را هم کمی تفت می‌دهیم تا آب آن کشیده شود. سپس برنج را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم. در ادامه آب مرغ را به قابلمه اضافه کرده و حرارت زیر قابلمه را زیاد می‌کنیم تا آب سریع‌تر به جوش بیاید.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از اینکه آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کرد، حرارت زیر قابلمه را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم برنج به طور کامل بپزد. در ادامه سبزی سوپی را به صورت ساطوری ریز خرد می‌کنیم.

مرحله ششم

زمانی که برنج به طور کامل پخت و از هم باز شد، رب گوجه‌فرنگی را به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می‌دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس گوجه‌فرنگی‌ها را پوست گرفته و به طور کامل پوره می‌کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سبزی سوپ را به همراه رب گوجه‌فرنگی و پوره گوجه‌فرنگی به قابلمه اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم سوپ جا بیفتد. در نهایت آب لیمو را اضافه کرده و نمک و ادویه سوپ را اندازه کرده و آن را سرو می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه سالاد گل کلم با پنیر چدار را به عنوان یک شام سبک دیگر بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…