مرگ در این باغ عجیب، حتمی است!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پارک Alnwick Garden خطرناک‌ترین پارک سمی جهان است که در انگلستان قرار دارد و تاکنون افراد زیادی قربانی گیاهان این باغ عجیب شده‌اند.
خطرناک ترین باغ جهان

باغ Alnwick Garden در شمال انگلستان واقع شده است و از زیباترین مکان‌های تفریحی این کشور به شمار می‌رود، زیرا پوشش گیاهی رنگارنگی دارد و بازدیدکنندگان را برای تفریح به خود جذب می‌کند. با این حال زیبایی تنها ویژگی این باغ نیست، زیرا بین مرز‌های دیواری و پشت دروازه‌های فولادی سیاه آن، مکانی قرار دارد که به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود گل‌های آن‌جا را بو نکنند. با مجله دلتا همراه باشید تا با خطرناک ترین باغ جهان آشنا شوید.

خطرناک ترین باغ جهان

در سال ۱۹۹۶، دوشس به کمک جک ویرتس، باغ‌های آلنویک را دوباره زنده کرد. امروزه این باغ‌ ۱۴ هکتار وسعت دارد و سالانه بیش از ۶۰۰ هزار بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند، همین موضوعات، این باغ را به محبوب‌ترین مقصد گردشگری در شمال انگلستان تبدیل کرده است.

دوشس در ابتدا فکر می‌کرد که باید یک باغ کوچک در قصر خود بسازد، اما سفر به ایتالیا نظر او را تغییر و او را در مسیری کاملا متفاوت قرار داد. او پس از بازدید از باغ سمی معروف مدیچی در ایتالیا، با ایده طراحی باغی متشکل از گیاهان سمی که می‌تواند یک فرد را به جای درمان، به کشتن بدهد، وسوسه شد. در سفر دیگری که به سایت باستان‌شناسی بزرگ‌ترین بیمارستان اسکاتلند در قرون وسطی داشت، درباره اسفنج‌های خواب‌آوری که در نوشیدنی غوطه‌ور می‌شد و همچنین استفاده از گیاهی دارویی برای بیهوش کردن افراد به منظور انجام قطع عضو، مواردی را آموخت. در قرن پانزدهم میل و علاقه او به ایجاد باغی سمی متشکل از گیاهان مرگبار افزایش یافت.

خطرناک ترین باغ جهان

جمع‌آوری گیاهان سمی

دوشس تصمیم گرفت گیاهان سمی را از سراسر جهان جمع‌آوری کند تا آن‌ها را در باغ سمی خود بکارد. او می‌گوید آن‌چه در مورد این گیاهان جالب است این است که آن‌ها رایج‌ترین گیاهانی هستند که مردم از مرگبار بودن آن‌ها آگاه نیستند. بازدیدکنندگان اغلب پس از آگاهی از این‌که برگ‌های درختچه‌های لورو که تقریبا در سراسر انگلستان پخش شده‌اند سمی هستند، شگفت‌زده می‌شوند.

خواب آلودگی و تصادف

برخی از افراد نیز بدون اطلاع گرفتار این گیاهان سمی شدند. دوشس در این باره گفت که پس از بسته‌بندی برخی از این بوته‌ها در ماشین‌ها، رانندگان پشت فرمان به خواب می‌روند که منجر به تصادفات مرگبار می‌شود. گاز‌های سمی که از برگ‌ها و شاخه‌های این گیاهان، موجب خواب آلودگی می‌شوند.

خطر کشنده بودن

به دلیل خطر این گیاهان و کشنده بودن آن‌ها، بازدیدکنندگان از بوییدن، لمس یا چشیدن هریک از آن‌ها منع می‌شوند. با وجود این همه راهنمایی، همراهی و هشدار، برخی از بازدیدکنندگان گاهی قربانی این گیاهان مرگبار شده‌اند. در تابستان یک سال، هفت نفر به دلیل استنشاق گاز‌های سمی از گیاهان در حالی که داخل باغ قدم می‌زدند، غش کردند.

خطرناک ترین باغ جهان

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب دانستنی‌های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی‌دانستید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۱۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…