برنامه های کاهش و کنترل وزن

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای کاهش وزن می‌توانید از اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده کنید.
برنامه های کاهش وزن

اگر همت بلندی داشته باشید، مراجعه به متخصص تغذیه هم لازم نیست. همین که اراده کنید و آستین بالا بزنید و با کم‌هزینه‌ترین روش هم می‌توانید وزنتان را به حد ایدئال برسانید. یکی از این راهکارها استفاده از برنامه های کنترل وزن یا همان اپ‌هایی است که آسان و رایگان روی هر دو سیستم موبایل نصب می‌شوند. این برنامه‌ها اگرچه همگی با هدف کاهش و کنترل وزن طراحی شده‌اند، اما پیش از نصب هر کدام روی تلفن همراه ابتدا دقیقا اطلاعات مربوط به هر کدام را مطالعه کنید. سپس برنامه‌ای مطلوبتان را انتخاب و نصب کنید.
1 29 برنامه های کاهش و کنترل وزن

برنامه «تناسب اندام من»

اسم اصلی این برنامه My Fitness Pal است. این برنامه نسخه رایگان نیز دارد و به راحتی قابل دانلود کردن است. ابتدا باید مشخصاتتان شامل سن، جنسیت، وزن و وزن ایدئال را به دستگاه بدهید. پس از آن باید اطلاعات مربوط به نوع غذای روزانه و فعالیتتان را هم اضافه کنید تا در نهایت برنامه به شما اعلام کند باید روزانه چند کالری انرژی بسوزانید. علاوه بر این برنامه مشخص می‌کند که باید چه نوع غذاهایی بخورید تا میزان کالری دریافتی، متناسب با نیاز شما باشد. می‌توانید نمودار مناسب وضعیت را با دستگاه رسم کنید. جالب آن‌که می‌توانید در کنار خودتان وضعیت دوستانتان را هم در نمودار بیاورید و هم‌زمان شرایطتان را بررسی کنید. در واقع این نمودار یکی از نکته‌های جذاب و سرگرم‌کننده ماجرای کاهش وزن با استفاده از این دستگاه است.

برنامه «غذای فوق‌العاده»

نام انگلیسی این برنامه Super food است. مدتی است این برنامه در راس برنامه‌های کاهش و کنترل وزن قرار گرفته است و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. ضمن این‌که برای هر دو سیستم تلفن همراه (اندروید و آی او اس) رایگان است. همه می‌دانیم که باید به اندازه‌ی مناسب غذا بخوریم تا بدن بتواند متابولیسم خوبی داشته باشد و ضمن تامین انرژی بدن، تناسب اندام نیز حفظ شود. اما واقعیت این است که اغلب از زمان، مقدار مناسب و نوع غذا اطلاعات کافی نداریم. طبیعی هم هست؛ چون ما کارشناس تغذیه نیستیم. این برنامه شما را با استفاده از عبارت‌های توضیحی کوتاه از آنچه برای انتخاب و خوردن مفید است، آگاه می‌کند. مثلا این گیاه نوعی ریشه است، کالری کمی دارد و حاوی آنتی‌اکسیدان است. برنامه سوپر فود ظرفیت بسیار خوبی برای جمع‌آوری اطلاعات تغذیه‌ای دارد.
اپلیکیشن کاهش وزن

برنامه «نوترینو»

برنامه Nutrino به این دلیل که امکان تهیه برنامه غذایی ویژه هر فرد در آن وجود دارد، به یک برنامه غذایی کاملا شخصی تبدیل شده است. این برنامه علاوه بر سیستم اندروید به‌تازگی برای سیستم عامل ios هم قابل دانلود است. ویژگی دیگر نوترینو این است که می‌گوید هر فرد برای رسیدن به هدف، یعنی وزن ایدئال و نهایی باید روزانه چقدر کالری دریافت کند. کافی است مدت کوتاهی وقت بگذارید و مشخصاتتان را وارد اپلیکیشن کنید. پس از چند دقیقه وزن ایدئال و مسیری را که باید برای رسیدن به هدف طی کنید، برایتان مشخص می‌کند. شگفتی برنامه در این است که می‌توانید فهرست خوراکی‌های محبوبتان را به اپلیکیشن بدهید و پس از چند دقیقه برنامه غذایی مناسب و فهرست خرید را دریافت کنید. اگر بخواهید، می‌توانید برنامه را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید و به اشتراک بگذارید.

برنامه «مربی رژیم من»

برنامه با نام انگلیسی My Diet Coach ویژه خانم‌ها و مختص کاهش وزن است. اگر تصمیم دارید در مدتی کوتاه مقدار مشخصی وزن کم کنید، این برنامه به‌کارتان می‌آید. برنامه مربی رژیم من برای هر دو سیستم اندروید و ios قابل اجرا است. رژیم من امکان یادآوری شخصی دارد؛ به این معنی که به شما یادآوری می‌کند در زمانی مشخص خوراکی مشخصی را آماده و میل کنید. مثلا «زمان تهیه شام سالم فرا رسیده است» یا «زمان مناسب نوشیدن آب است». بنابراین برای افرادی که مشغله کاری دارند، برنامه مناسبی است. اما انتخاب عکس‌های انگیزشی برای ورزش و تهیه غذای سالم از جالب‌ترین ویژگی‌های این برنامه به‌شمار می‌رود. پس اگر به دنبال یک همراه و محرک خوب برای کاهش و کنترل وزن هستید، این برنامه را روی گوشیتان نصب کنید.

نویسنده: ویدا صارمی

منتشر شده در همشهری تندرستی، شماره ۲۰۱

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامتی از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…