جنگل سنگده، بهشت پاییزی در قلب مازندران

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در قلب جنگل‌های هیرکانی در مازندران، منطقه‌ای وجود دارد که همیشه جای وسوسه‌کننده‌ای بوده است. این روستا در کنار شروین‌کوه و شهریارکوه قرار گرفته است.
جنگل سنگده در مازندران

این مکان وسوسه‌کننده که به اسم جنگل سنگده شناخته می‌شود در نزدیکی سه شهر یعنی ساری، تهران و سمنان قرار دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جنگل سنگده در مازندران آشنا شوید.

جنگل سنگده در مازندران

برای دوستداران پاییز، جنگل راش سنگده با درختانی که ارتفاع آن‌ها به ۴۰ متر هم می‌رسد، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری و طبیعت‌گردی است. در پای درختان سر به فلک کشیده‌ راش، فرشی به رنگ سرخ و زرد گسترده می‌شود که تار و پود آن از جنس برگ‌ها است. درختان جنگل راش آن‌قدر بلند قامت‌ هستند که انگار ستون آسمان شده‌اند. هنگامی که جنگل راش در مه فرو می‌رود، حالتی رازآلود و خیال‌انگیز به خود می‌گیرد. سکوتش آن‌قدر عمیق است که شکستن آن غیر ممکن به نظر می‌رسد. راهپیمایی در جنگل راش و تنفس هوای بی‌نهایت لطیف آن، انسان را از هر چیز جدا می‌کند، مگر لذت بودن در طبیعت. چشم‌انداز این جنگل بکر و تاریخی همیشه زیباست، اما در پاییز به‌ معنای واقعی کلمه خیره‌کننده می‌شود.

sfvd جنگل سنگده، بهشت پاییزی در قلب مازندران

جنگل راش سنگده کجاست؟

جنگل راش در استان مازندران و در بخش دودانگه شهر ساری و در نزدیکی روستای سنگده قرار دارد و یکی از جاذبه‌های بکر طبیعت‌گردی و جاهای دیدنی سوادکوه محسوب می‌شود. فاصله‌ زمانی سنگده تا تهران حدود سه و نیم ساعت است و با ساری حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

سنگده کجاست

اقامت در سفر به جنگل راش سنگده

اگر قصد دارید در سفر به جنگل سنگده، اقامت شبانه داشته باشید دو گزینه پیش روی شما وجود دارد. اولین گزینه کمپینگ است که تنها به افراد باتجربه توصیه می‌شود. برای این منظور حتما چادر، کیسه خواب، مواد غذایی خشک، جعبه کمک‌های اولیه و دیگر وسایل لازم کمپینگ را همراه داشته باشید. گزینه دوم اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌های روستایی است. اقامتگاه‌های مزرعه دامون و کمربن در روستای سنگده واقع شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تکه‌ای از بهشت در سیستان و بلوچستان .

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…