چگونه در یک هفته وزن کم کنیم

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با رعایت نکاتی که در این مطلب گفته شده است شما می‌توانید در طول یک هفته یک تا 2 کیلوگرم از وزن خود را کم کنید.
کاهش وزن در یک هفته

شاید کاهش وزن در یک هفته یک شایعه‌ بی‌اساس به نظر بیاید، اما امروز در مجله دلتا می‌خواهیم با دلایل علمی به شما بگوییم که هرچند باورش سخت است، اما این کار امکان‌پذیر است. فقط باید یک سری تغییرات را در سبک زندگی، رژیم غذایی و روتین ورزشی خود ایجاد کنید و به این تغییرات پایبند بمانید‌.

بایدها و نبایدهای کاهش وزن در یک هفته

تند غذا نخورید

سریع غذا خوردن با مضرات زیادی برای سلامتی همراه است. برای خوردن هر وعده‌ غذایی باید دست‌کم ۲۰ دقیقه وقت بگذارید. غذا را خوب بجوید و در غذا خوردن عجله نکنید.

جلوی تلویزیون غذا نخورید

صرف غذا جلوی تلویزیون می‌تواند منجر به غذا خوردن ناآگاهانه شود. این کار باعث می‌شود روی فیلمی که در حال دیدن آن هستید تمرکز کنید و از میزان غذایی که می‌خورید، غافل شوید. این موضوع درنهایت منجر به پرخوری می‌شود.

با احتیاط غذا بخورید

باید غذا خوردن را قبل از این‌که خیلی گرسنه شوید شروع کنید و پیش از این‌که سیر شوید، دست از غذا خوردن بکشید. علت این موضوع این است که زمانی که بیش‌ از حد گرسنه می‌شوید، بیشتر از حالت معمول غذا می‌خورید.

به‌اندازه‌ کافی بخوابید

خواب اثرات غیر قابل‌ انکاری روی وزن شما دارد. کمبود خواب می‌تواند درنهایت منجر به‌اضافه وزن و چاقی شود.

قانون ۸۰/۲۰ را دنبال کنید

این قانون برای کاهش وزن عالی عمل می‌کند. قانون ذکرشده به شما اجازه می‌دهد ۸۰ درصد مواقع خوراکی‌های سالم و مقوی بخورید و ۲۰ درصد مواقع غذاهای دلخواه خود را میل کنید. این قانون به خود کنترلی کمک می‌کند.

میوه و سبزیجات زیادی بخورید

مصرف میوه و سبزیجات نقش مهمی در سلامتی بدن و مدیریت وزن دارد. میوه و سبزیجات کالری کم و آب و فیبر زیادی دارند. آب و فیبر زیاد می‌تواند شما را برای مدت‌زمان طولانی‌تر سیر نگه‌دارد و از این طریق مانع از پرخوری شود.

کاهش وزن

شکر مصرفی خود را کاهش دهید

شکر می‌تواند مضرات بیشتری نسبت به چربی داشته باشد‌. نوشیدنی‌های شیرین یکی از علل اصلی اضافه‌وزن به شمار می‌روند. به‌جای نوشیدنی‌های مضر، نوشیدنی‌های سالم مانند چای سبز یا قهوه بنوشید.

میان وعده‌های سالم بخورید

میوه و سبزیجات مختلف، جو دوسر، پاپ‌کورن خانگی، ماست و میوه همگی می‌توانند در دسته‌ میان وعده‌های سالم و خوشمزه قرار بگیرند. میان وعده‌های ذکر شده کالری کمتری دارند و به بدن ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی می‌دهند.

دور غذاهای ترد، خامه‌ای و پنیری را خط بکشید

مصرف سس‌ها، غذاهای سرخ‌کردنی و پرکالری برای افراد چاق که می‌خواهند لاغر شوند، ممنوع است. در تهیه‌ ساندویچ از پنیر استفاده نکنید. هنگام پخت‌ و پز در خانه از اضافه کردن سس مایونز و کره به غذا خودداری کنید.

چربی‌های خوب را مصرف کنید

بعضی از چربی‌ها نه‌ تنها برای بدن مضر نیستند، بلکه به کاهش وزن هم کمک می‌کنند و فواید دیگری برای بدن دارند. مصرف چربی‌های سالم سلول‌ها را تغذیه می‌کند و باعث می‌شود بدن درست عمل کند‌.

مقدار زیادی آب بنوشید

قبل از غذا جهت پیشگیری از پرخوری و بعد از غذا برای کمک به فرآیند هضم، یک لیوان آب بنوشید. افرادی که آب بیشتر و نوشابه و سایر نوشیدنی‌های پرکالری کمتری نوشیدند، در کاهش وزن موفق‌تر بودند.

کالری بیشتری بسوزانید

می‌توانید با انجام کارهای ساده‌ در روز مثل پیاده‌روی به مدت ۲۰ دقیقه یا تمیز کردن خانه به مدت ۳۰ دقیقه به بدنتان در کالری سوزی بیشتر کمک کنید. جالب است بدانید که باغبانی هم می‌تواند در کالری سوزی مفید باشد.

کم کردن وزن در خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب موانع چربی سوزی شکم و پهلو را بشناسید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۱۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۴۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۲۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۵۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…