اصول چیدمان اتاق خواب که حتما باید رعایت کنید

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از اتاق خواب به‌عنوان مکانی برای استراحت و پرداختن به کارهای شخصی باعث می‌شود که توجه ویژه‌ای به طراحی این بخش از خانه شود.
نکات چیدمان در اتاق خواب

اتاق خواب مهم‌ترین بخش خانه است که در دکوراسیون و چیدمان آن باید اصول و نکات مهمی را رعایت کنید. در واقع اتاق خواب علاوه بر خواب آرام و لذت‌بخش، به شما حس امنیت می‌دهد، شما را سلامت و شاداب می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان در اتاق خواب می‌پردازیم.

تخت را در راستای درب اتاق قرار ندهید

درب اتاق، محل ورود انرژی زیادی است و اگر شما به‌طور مستقیم در جریان این انرژی قرار بگیرید، آرامش مورد نیاز برای خوابیدن را از دست می‌دهید. اگر به هر دلیلی مجبور هستید که تخت را در راستای درب قرار دهید، می‌توانید یک مبل را پایین تخت بگذارید.

نکات چیدمان در اتاق خواب

بهتر است که زیر پنجره نخوابید

به غیر از درب اتاق، پنجره نیز یکی از محل‌هایی است که اگر در معرض آن قرار بگیرید، خواب شما را مختل می‌کند. بنابراین یا تخت را زیر پنجره قرار ندهید و یا پنجره را به خوبی درزگیری کنید و از پرده نسبتا ضخیم برای آن استفاده کنید.

نکات چیدمان در اتاق خواب

در چیدمان وسایل تعادل را رعایت کنید

تعادل در انتخاب و چیدمان وسایل، به فضای اتاق آرامش می‌دهد. پس برای ایجاد تعادل و انتقال آرامش، برخی از وسایل مانند پاتختی، آباژور یا کوسن‌های تخت را به صورت جفت و یکسان خریداری کنید و آن‌ها را به‌صورت متقارن چیدمان کنید.

در چیدمان وسایل تعادل را رعایت کنید

در چیدمان اتاق خواب از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

رنگ مناسب اتاق خواب، رنگی است که به شما آرامش دهد تا خواب آسوده‌ای داشته باشید. با این تعریف رنگ‌های خنثی که به رنگ پوست انسان هستند، مانند سفید، کرم و شکلاتی بهترین انتخاب برای رنگ دیوارها، تخت، کمد و پرده اتاق شما هستند.

رنگ‌های جذاب و گرم مانند قرمز، زرد، نارنجی و صورتی را باید در دکوریجات کوچک اتاق خواب خود به‌کار ببرید تا فضای داخلی آن یکنواخت و کسل کننده نشود.

از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

تاج تخت را به دیوار تکیه دهید

از نظر روان شناسی، خوابیدن در تختی که تاج آن به دیواری تکیه داده شده است، در شما حس پشتیبانی و امنیت ایجاد می‌کند و در نتیجه در آن خواب بدون اضطرابی خواهید داشت. پس از تخت تاج‌دار استفاده کنید و آن را به یکی از دیوارهای اتاق خواب تکیه دهید.

تاج تخت را به دیوار تکیه دهید

در چیدمان اتاق خواب از آینه استفاده نکنید

در واقع آینه با سطح بازتاب دهنده‌ای که دارد، میزان انرژی فعال اتاق را افزایش می‌دهد و آرامش مورد نیاز برای خوابیدن را از بین می‌برد، پس تا حد امکان بهتر است که از آن استفاده نکنید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید میز آرایش و آینه آن را در بخش دیگری از خانه بگذارید، آن‌ها را مقابل تخت خواب قرار ندهید بلکه مانند عکس زیر در کنار تخت بچینید.

از آینه استفاده نکنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق خواب را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…