۷ اشتباه در چیدمان که دکور خانه را زشت می‌کند

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید شما هم از آن افرادی باشید که حس می‌کنند خانه آن‌ها آن‌طور که می‌خواهند زیبا نیست، ولی نمی‌دانند برای زیبا شدن خانه باید چه کاری را انجام دهند.
بستن مسیر ورودی و خروجی قرار دادن یک مبل یا کاناپه بزرگ در مسیر ورودی و خروجی آشپزخانه‌های اپن یکی از اشتباهات در دکوراسیون خانه است.

برای چیدمان اصولی فضا در دکوراسیون ترفندهایی وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه شود می‌توان فضایی متعادل‌تر از نظر زیباشناسی و عملکردی ایجاد نمود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات در دکوراسیون خانه می‌پردازیم. اگر می‌خواهید دکوراسیون داخلی خانه شما یک دکوراسیون زیبا و منحصربه‌فرد باشد بهتر است از ۷ اشتباه زیر دوری کنید.

میز وسط طرح‌دار

مبلمان و میز طرح‌دار یکی از مواردی در چیدمان خانه هستند که باعث کوچک‌تر شدن فضای خانه شما می‌شوند. اگر شما برای اتاق نشیمن خود مبلمان بزرگی خریداری کرده‌اید، انتخاب میز پارچه‌ای طرح‌دار یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات است.

اشتباهات در دکوراسیون خانه

انتخاب مبلمان پهن برای وسط اتاق نشیمن

اگر اتاق نشیمن شما به نحوی است که به چند قسمت تقسیم شده و یک قسمت برای تماشای تلویزیون و یک قسمت برای نشیمن و مطالعه، انتخاب مبلمان پهن و بزرگ برای وسط اتاق یکی از اشتباهات در دکوراسیون خانه است.

اشتباهات در دکوراسیون خانه

قرار دادن سر تخت در پشت پنجره از اشتباهات در دکوراسیون

قرار دادن تخت خواب در محل مناسب در اتاق خواب یکی از نکات اصلی چیدن یک اتاق خواب مناسب است. اگر اتاق خواب شما پنجره دارد یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در قرار دادن تخت خواب، قرار دادن آن در پشت پنجره است، زیرا هم جلوی وارد شدن نور به اتاق شما را می‌گیرد هم برای سلامتی شما مناسب نیست.

قرار دادن تخت خواب در محل مناسب

استفاده از میز وسط به عنوان میزهای کناری و میز قهوه

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به علت کوچکی فضا از میز وسط به‌عنوان میز قهوه برای پذیرایی از مهمانان استفاده می‌کنید سخت در اشتباه هستید. قرار دادن فنجان و بشقاب روی میز وسط برای پذیرایی از مهمانان باعث شلوغی دکوراسیون میز وسط می‌شود.

میز قهوه برای پذیرایی

عدم رعایت تعادل در اتاق نشیمن از اشتباهات در دکوراسیون

قرار دادن مبلمان بزرگ در یک طرف اتاق و مبلمان تکی در سمت دیگر آن از اشتباهات در دکوراسیون خانه به‌شمار می‌رود. بهتر است در چیدمان اتاق نشیمن کاناپه‌ها در مقابل هم و مبلمان تکی هم در مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

عدم رعایت تعادل در اتاق نشیمن

محل مناسب قاب عکس‌ها

بهترین ارتفاع برای نصب قاب عکس‌ها با فاصله ۱۵۳ سانتی‌متر از کف سالن است. اگر تعداد قاب عکس‌های شما زیاد است به جای این که هر کدام را در یک گوشه از سالن نصب کنید همه آن‌ها را یک جا در کنار هم قرار دهید.

جای قاب عکس‌ ها

بستن مسیر رفت و آمد

قرار دادن یک مبل یا کاناپه بزرگ در مسیر ورودی و خروجی آشپزخانه‌های اپن یکی از اشتباهات در دکوراسیون خانه است. پس بهتر است هنگام چیدمان به این موضوع توجه کرده و مبلمان را در جای درست قرار دهید.

بستن مسیر ورودی و خروجی

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی برای داشتن آشپزخانه ایده‌آل را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۵۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۲۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۲۰ ق٫ظ

  5. آذر

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۲۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…