طرز تهیه دلمه فلفل ، راحت و مغذی

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دلمه انواع مختلفی دارد. تقریبا هر چیزی که بتوان داخلش را پر کرد یا مواد را با آن پیچید دلمه می‌شود. با اینکه آماده کردن و پخت آن کمی زحمت دارد اما چشیدن طعم آن به تمام زحمتش می‌ارزد.
دلمه با برنج گل کلم

دلمه از غذاهای سنتی ما ایرانی‌ها است که همه آن را دوست دارند. انواع دلمه با مواد اولیه متفاوت و مختلفی وجود دارد که هر کدام خوشمزگی خاص خودش را دارد. از دلمه برگ گرفته تا دلمه بادمجان، کدو یا گوجه. درست است که مواد اولیه داخل دلمه تا حدودی سلیقه‌ای‌ است ولی ماده مشترک در تمام دلمه‌ها، برنج است. اما خیلی‌ها برنج را از برنامه غذایی خودشان حذف کردند و در نتیجه دلمه هم نمی‌توانند بخورند. امروز به شما طرز تهیه دلمه با برنج گل کلم را یاد می‌دهیم! البته برای طرز تهیه دلمه با برنج گل کلم می‌توانید مطابق سلیقه خودتان بعضی از مواد اولیه‌اش را به دلخواه تغییر دهید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه دلمه با برنج گل کلم را به شما یاد بدهیم.

مواد لازم

  • فلفل دلمه‌ای بزرگ به رنگ دلخواه ۴ عدد
  • گل کلم آسیاب‌شده ۲ پیمانه
  • لوبیا قرمز (چیتی) پخته ۴۵۰ گرم
  • سس سالسا ۲/۳ پیمانه
  • پودر زیره ۲ قاشق غذاخوری
  • آب لیموترش ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول

ابتدا فر را در دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد (۳۷۵ درجه فارنهایت) گرم کنید. گل کلم‌ها را چند قسمت کنید، داخل مخلوط‌کن بریزید، با کمی روغن زیتون به همراه پیاز، نمک و فلفل تفت دهید و برنج گل کلم را آماده کنید.

مرحله دوم

سپس یک قابلمه بزرگ را روی حرارت متوسط گرم کنید. پس از داغ شدن قابلمه، پیاز، سیر (به دلخواه)، نمک و فلفل را داخل آن بریزید و به مدت یک دقیقه تفت دهید و هم بزنید. سپس برنج گل کلم را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا کمی با آن‌ها بپزد. در قابلمه را بگذارید تا برنج گل کلم به مدت یک دقیقه بخارپز شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و مواد را داخل کاسه‌ای بریزید.

طرز تهیه دلمه با گل کلم

مرحله سوم

مواد باقی‌مانده مانند لوبیا قرمز، پودر زیره، نمک و فلفل را به برنج گل کلم اضافه و با آن ترکیب کنید. کمی از آن بچشید و در صورت نیاز چاشنی و ادویه بیشتری به آن اضافه کنید. همه مواد را یا هم خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم

فلفل دلمه‌‌ای‌ها را به صورت عمودی به دو نیم تقسیم کنید و آن‌ها را با استفاده از برس روغن بمالید و چرب کنید. فلفل‌های نصف شده را با مواد دلمه آماده شده پر کنید، سپس داخل سینی فر یا قابلمه‌ای بزرگ بچینید. روی قابلمه یا سینی فر را بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر گرم شده قرار دهید تا بپزد.

مرحله پنجم

بعد از ۳۰ دقیقه، فویل را از روی قابلمه یا سینی بردارید. حرارت را روی ۲۰۴ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و مجددا به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه اجازه دهید بپزد تا زمانی که فلفل‌ها نرم و طلایی شود.

در آخر دلمه‌ها را از فر خارج کنید و روی آن را با مواد دلخواه خود بپوشانید و سرو نمایید.

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه سالاد چغندر و سیب زمینی را در مجله بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…