با این نکات پذیرایی منزل را زیباتر بچینید

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای اینکه بتوانید خانه‌ای زیبا داشته باشید باید به تمام نکات و الزامات در طراحی منزل خود دقت کنید.
باید و نبایدهای چیدمان پذیرایی

چیدمان اتاق پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است این بخش از خانه را خیلی خاص، زیبا و دلنشین چیدمان کنیم تا فضایی چشمگیر برای مهمانان خود فراهم کنیم. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم باید و نبایدهای چیدمان پذیرایی خانه را برای شما بازگو کنیم، با ما همراه باشید.

سبک چیدمان خود را مشخص کنید

اگر تصمیم دارید مبل استیل که بیشتر در سبک کالسیک شناخته شده است را در اتاق پذیرایی به کار ببرید، بقیه اثاثیه را هم به همین سبک استفاده کنید. استفاده از پرده با طراحی مدرن، با اکسسوری مدرن در کنار یک مبل استیل سلطنتی قطعا انتخاب مناسبی در کنار هم نخواهد بود.

باید و نبایدهای چیدمان پذیرایی

از تنوع رنگی زیاد استفاده نکنید

رنگ اصلی خانه را انتخاب کنید. معمولا این رنگ‌ها سفید، کرم، طوسی به‌عنوان پس زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرد. سپس یک رنگ که با آن همخوانی دارد یا مورد علاقه شما است را به‌عنوان رنگ بعدی انتخاب کنید. می‌توانید این رنگ‌ها را در اکسسوری خانه مثل کوسن، رانر و رومیزی، پرده و … به خانه اضافه کنید. این انتخاب رنگ در هر سبکی از اهمیت برخوردار است.

باید و نبایدهای چیدمان پذیرایی

با توجه به فضای اتاق پذیرایی وسایل را بچینید

اکثر اوقات مشاهده می‌شود که در خانه‌های کوچک از مبلمان استیل بزرگ و ناهماهنگ با فضا استفاده شده است. از  باید و نبایدهای چیدمان پذیرایی اینکه باید دقت کنید مبلمان از اصلی‌ترین بخش‌های پذیرایی است و اندازه آن با توجه به فضا مشخص شود.

چیدمان پذیرایی

چیدمان مبلمان به صورت گرد

یکی از دلایل انتخاب چیدمان گرد ابعاد وسایل و مبلمانی است که قرار است در فضا چیده شوند. گاهی اوقات مبلمان باید در اتاق به صورت گرد چیده شود. در این نوع چیدمان هیچ وقت مبلمان را به دیوار نچسبانید.چیدمان مبلمان به صورت گرد

در خانه خود تضاد ایجاد کنید

چه نوع دکوراسیونی برای شما جذاب‌تر است؟ دکوراسیون متضاد یا دکوراسیون هارمونیک؟

اگر به کنتراست یا تضاد در دکوراسیون علاقه‌مند هستید، می‌توانید رنگ‌ها و بافت‌های متنوع‌تری را در کنار هم قرار دهید. به‌طور مثال صندلی سنگی و فلزی را با میز چوبی سنتی ترکیب کنید. یا آباژور زردرنگ خود را در کنار پرده بنفش قرار دهید و از این قبیل موارد که در کنار هم حس خوشایندی را به شما منتقل می‌کنند.

تضاد در چیدمان خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب اصول کلیدی چیدمان منزل که بهتر است بدانید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…