تنگه شیرز لرستان، یادگاری منحصر به‌فرد از عصر حجر

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سفر به منطقه‌ای با دره‌های بسیار بلند و آبشارهای زیبا شما را به وجد می‌آورد. تنگه شیرز لرستان، منطقه‌ای رویایی بوده که می‌تواند هر گردشگری را هیجان‌زده کند.
تنگه شیرز در لرستان

هر کس که از زیبایی بی‌نهایت تنگه شیرز لرستان، یادگاری منحصر به‌فرد از عصر حجر چیزی بشنود، وسوسه می‌شود تا به این استان سفر کرده و از آن همه زیبایی دیدن کند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با تنگه شیرز در لرستان سفر کنیم.

تنگه شیرز در لرستان

این تنگه جاذبه‌ای بی‌نظیر و دارای طبیعتی زیبا و چشمه‌هایی خروشان است. دره شیرز، ۵ کیلومتر طول داشته و با صخره‌هایی به ارتفاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر محصور شده است. شیب این صخره‌ها کمتر از ده متر است. این شیب در پرتگاه هفت رک و در انتهای دره به اوج می‌رسد. در قسمت‌هایی از این دره، صخره‌های طبقه‌ای که بر اثر فرسایش به رنگ سیاه درآمده‌اند، دیده می‌شوند.

دره شیرز در لرستان

دیدن آسمان در نقاطی که صخره‌ها در آن به هم رسیده‌اند، سخت و گاهی غیرممکن است. میوه‌های وحشی و گیاهان این منطقه به زیبایی تنگه شیرز افزوده است. رودی از میان این تنگه بی‌نظیر عبور کرده و در مسیر خود آبشارهای زیبایی را به‌وجود آورده است.

یادگار عصر حجر

این دره محوطه‌ای باستانی محسوب شده و سنگ‌های این تنگه از عصر حجر هستند. جالب است بدانید که این تنگه در دل خود آثاری از زندگی غارنشینی را دارد که برای علاقمندان بسیار قابل توجه هستند.

لرستان

اقلیم و پوشش گیاهی و جانوری

این دره دارای اقلیمی سرد و کوهستانی بوده و در فصل زمستان و پاییز سرد و در تابستان و بهار معتدل و خنک است. جالب است بدانید که پوشش گیاهی این منطقه باعث شده تا دره شیرز از نظر ریخت‌شناسی منطقه‌ای کم‌نظیر به‌شمار آید. از جمله گیاهان این منطقه می‌توان به درختان بلوط و چنار، درختان مو وحشی، درختان انجیر وحشی و درختان گلابی وحشی اشاره کرد.

محل قرارگیری

تنگه شیرز لرستان در ۵۰ کیلومتری کوهدشت، در کنار رود همیشه خروشان سیمره قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند اقامتی شگفت‌انگیز درون لوله‌های عسلویه

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۳۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…