چال کندی، شاهکار طبیعت در دل دزفول

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دزفول به برکت وجود رودخانه دز از جاذبه‌های گردشگری طبیعی متعددی برخوردار است.
چال کندی در دزفول

یکی از این جاذبه‌ها در کنار رودخانه دز، چال کندی است که در میان گردشگران داخلی به عنوان محلی برای قایق‌سواری‌ مشهور است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با چال کندی در دزفول آشنا شوید.

چال کندی در دزفول

این جاذبه در ۱۸ کیلومتری شمال شهر دزفول در مسیر دزفول- شهیون و هفت کیلومتر بعد از پادگان قدس قرار دارد. چال کندی از مناطق  دست‌نخورده رود دز است. آرامش رودخانه، حاشیه طبیعی آن و زیستگاه‌هایی که هنوز تخریب نشده‌اند بسیار بکر و زیبا هستند. نیزارها، بیشه‌زارها و علف‌زارهای منطقه هنوز حس آرامش به گردشگران می‌دهند.

چال کندی محوطه‌ای در پیرامون رودخانه دز است. در واقع چال کندی نام دره‌ای است که آب خروجی سد دز از آن‌جا می‌گذرد. رودخانه در این محوطه از میان صخره‌هایی رسوبی می‌گذرد. ساختار زمین‌شناسی منطقه چال‌کندی از سازند کنگلومرا است که ویژگی رسوبات آبرفتی حاصل از فرسایش ارتفاعات را دارد.

جاذبه های گردشگری دزفول

دره‌ای خنک در دل گرمای دزفول

چال کندی به دلیل داشتن عمق بالا و دیواره‌های بلند از دو طرف، در فصل تابستان هوایی خنک و فضایی آرامش‌بخش و دلنشین دارد. چال کندی علاوه‌بر اهمیت محیط‌ زیستی از نظر دارا بودن گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار ارزشمند است. در این محوطه شرایط شنا، قایق‌سواری و ماهی‌گیری نیز فراهم است.

دره مرگ دزفول

مسیر دسترسی

برای رفتن به این محوطه دو راه وجود دارد. یک مسیر به وسیله قایق‌سواری است. در این محل مکان‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن‌جا از قایق پیاده شوید و مدتی به استراحت و لذت از فضای چال کندی بپردازید. مسیر قایق‌سواری در چال کندی بسیار زیباست و در برخی قسمت‌ها از گیاهان پوشیده شده است. حضور پرندگان و گیاهان فضای بسیار عجیبی ایجاد کرده است.

مسیر دیگر برای رفتن به چال کندی زمینی و از طریق ماشین است. البته در این مسیر باید حدودا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پیاده بروید تا به نزدیکی رود برسید و دیواره‌ها و صخره‌ها را مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند آخرین روستای زیرزمینی در دنیا.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…