نقطه‌ای از جهان که کرونا هنوز به آن نرسیده است

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روستایی در کشور عراق وجود دارد که به دلیل صعب‌العبور بودن هنوز کرونا به آن نرسیده است و مردم آن نیز واکسن دریافت نکرده‌اند.
روستای بدون کرونا

در اعماق صحرای غربی عراق، روستای سهل قرار دارد که بیش از یک قرن است بدون برق، آب و درمانگاه به سر می‌برد و ساکنان آن کمتر از دویست خانواده هستند. با مجله دلتا همراه باشید تا با روستای بدون کرونا آشنا شوید.

روستای بدون کرونا

نزدیک‌ترین بیمارستان نیم ساعت با روستا فاصله دارد و در این نقطه بایر که توسط تپه‌های سنگی در حاشیه وادی حوران در استان الانبار احاطه شده است، فقط یک مدرسه ابتدایی وجود دارد.

با عبور از جاده پر پیچ و خم و پر از دست‌انداز، گذشته‌ای دور به ذهن خطور می‌کند. خانه‌های ساده با در‌های آهنی و پنجره‌هایی کوچک. هر از چند گاهی یک ماشین قدیمی و ماشین آلات کشاورزی نیز از جاده عبور می‌کنند. ساکنان روستا برای برقراری ارتباط با دنیای بیرون از تلفن‌های همراه قدیمی استفاده می‌کنند، زیرا اینترنت و تلفن‌های هوشمند هنوز به این روستا نرسیده است.

روستای سهل، روستای بدون کرونا

یکی از مسائلی که مردم روستا بابت آن خوشحال هستند این است که کرونا به این روستا نرسیده است. مردم در این باره می‌گویند که اپیدمی کرونا که تهدیدی برای بسیاری از کشور‌های جهان است، راه خود را به این روستا باز نکرده و هیچکس از اهالی روستا نیز در برابر این ویروس منحوس واکسینه نشده است.

ماشین آلات کشاورزی

ابومجید درباره روستای‌شان گفت: “ما یک زندگی ساده و ابتدایی داریم. برای تامین آب، مردم از پمپ گازوئیل، آب را از چاهی در زمین بیرون می‌آورند و سپس آن را در حوضچه‌ای که اطراف آن را سنگی پوشانده شده، جمع می‌کنند. گوسفندان از آن می‌نوشند و مقداری را به خانه‌هایشان می‌برند. ”

این روستا به شبکه برق وصل نیست و ساکنان برای روشنایی و دیدن تلویزیون تنها برای چند ساعت به ژنراتور‌های ساده و قدیمی وابسته‌اند. ابو مجید می‌گوید: “فرزندان ما هر از گاهی به جز یکی دو ساعت از خدمات بهداشتی و تلویزیونی محروم هستند. ”

روستای بدون کرونا

پیشنهاد مطالعه: مطلب راهکارهای مقابله با ترس از آینده  را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…