اصول کلیدی چیدمان منزل که بهتر است بدانید

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مهم نیست که فضای شما بزرگ است یا کوچک، اگر با اصول و قواعد اثاثیه منزل را انتخاب کنید در هر فضایی نتیجه‌ای مطلوب خواهید گرفت.
اصول چیدمان در خانه

چیدمان اثاثیه در خانه کمی دلهره‌آور به‌نظر می‌رسد، چه وسیله‌ای انتخاب کنیم؟چگونه بچینیم؟ این‌ها سوالاتی است که ذهن ما را درگیر می‌کند. اما آگاهی از قواعد و اصول است که به شما برای داشتن فضایی آرام، گرم و خانوادگی کمک خواهد کرد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اصول چیدمان در خانه می‌پردازیم.

استفاده از نقطه مرکزی از اصول چیدمان در خانه

وجود نقطه کانونی یا مرکزی در دکوراسیون منزل این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید بر آن دسته از اجزای دکوراسیون خانه که مورد علاقه شما هستند تاکید کنید و نیز آن دسته از اجزای دکوراسیون را که مورد پسند شما نیستند، از دید دیگران دور کنید. همچنین شما با استفاده از نقطه کانونی می‌توانید به خانه خود و دکوراسیون آن شخصیت خاص خودتان را بدهید.

اصول چیدمان در خانه

ایجاد فضاهای مخفی در اتاق نشیمن

معمولا اتاق نشیمن محل شلوغی و راحتی در خانه محسوب می‌شود. در این فضا از قفسه بندی‌های کمدی و کشویی برای جمع آوری استفاده کنید تا مجلات، کتاب‌ها و … هر کدام سر جای خود باشد و آشفته به‌نظر نرسد.

اصول چیدمان در خانه

چیدمان شناور از اصول چیدمان در خانه

معمولا برای چیدمان فضاهایی راحت‌تر با اثاثیه‌ای مدرن استفاده می‌شود. مبلمان را در وسط فضا قرار دهید و گرد بچینید. کنار شومینه یا پنجره مبل‌های تکی را چیدمان کنید تا فضا برای صحبت‌های دونفره ایجاد کنید. این نوع فضا بیشتر برای اتاق نشیمن و جایی که به گفتگوهای خانوادگی یا دوستانه می پردازیم مناسب است که فاصله مبل‌ها از یکدیگر برای این شرایط نباید بیشتر از ۴۰ سانتی متر باشد.

چیدمان شناور

انتخاب میز ناهارخوری

انتخاب میز گرد برای فضای تنگ و مربعی مناسب است و باعث می‌شود که همه دور میز یکدیگر را ببینند و بیشتر با هم ارتباط داشته باشند. میز مستطیلی فضای اتاق را محدود می‌کند اما اگر فضای شما مستطیلی است این میز گرد و میز بیضی مناسب خواهد بود و انعطاف پذیری بیشتری برای پذیرایی از مهمانان بیشتر را دارد.

انتخاب میز ناهارخوری 

رفت‌ و آمد بین مبلمان

از اصول چیدمان در خانه این است که رفت‌ و آمد را در چیدمان مبل‌ها لحاظ کنید. مبل‌ها را باید با توجه به فضای خانه خود انتخاب کنید که معمولا دو سوم فضای شما را باید پوشش دهد تا به راحتی بتوانید بین آن‌ها حرکت کنید.

تردد بین مبلمان

نکاتی برای انتخاب سرویس خواب

بهتر است ابعاد تخت با توجه به فضای اتاق شما انتخاب شود. بهتر است که تخت از هر طرف اتاق ۶۰ سانتی متر یا بیشتر با دیوار فاصله داشته باشد. و تخت شما حداقل ۹۰ سانتی متر با در فاصله داشته باشد تا فضا بسته و گرفته به‌نظر نرسد. اگر اتاق شما کوچک است بهتر است یک پاتختی بخرید. در واقع در فضایی کوچک اول ضروریات را تهیه کنید.

انتخاب سرویس خواب

چیدمان قرینه از اصول چیدمان در خانه

اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک است از چیدمان قرینه استفاده کنید. مبلمان اصلی را روبروی هم قرار دهید و اگر شومینه دارید مبلمان را نزدیک شومینه قرار دهید. فاصله‌ بین مبلمان را برای رفت‌ و آمد باز بگذارید.

چیدمان قرینه

پیشنهاد مطالعه: مطلب انتخاب کاغذ دیواری مناسب نشیمن شما را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…