آخرین روستای زیرزمینی در دنیا

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در جنوب غربی تونس روستایی بسیار کهن وجود دارد که ساکنانش خانه‌هایشان را زیر زمین ساخته‌اند.
روستای زیرزمینی در تونس

خانه‌های موجود در این خطه از تونس، شباهت زیادی به غار دارند و برای گردشگران جالب هستند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با روستای زیرزمینی در تونس آشنا شوید.

روستای زیرزمینی در تونس

روستاییان این ناحیه به خاطر در امان ماندن از شدت گرما در تابستان و سرما در زمستان، تصمیم به ساخت خانه‌های خود در زیر زمین کرده‌اند. اگر به سوی تونس می‌روید و کمی هم ماجراجو هستید پیشنهاد می‌کنیم که از روستای Haddej دیدن کنید. این روستا را روی نقشه‌ گوگل به راحتی خواهید یافت.

سبک و سیاق معماری خانه‌ها در این روستا بسیار شگفت‌انگیز است و شکل آمفی تئاترهای دوران روم باستان را در ذهن‌ها تداعی می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید بخشی از فیلم مشهور جنگ ستارگان را نیز در اطراف همین روستا فیلم‌برداری کرده‌اند و از همان زمان این منطقه نزد گردشگران شناخته شد.

روستای حادج در تونس

کشور تونس

مردم کشور تونس بسیار خون‌گرم و مهربان هستند و به دو زبان تونسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. اماکن تاریخی و دیدنی در این شهر بسیار است و به همین خاطر، تونس به عنوان نگین آفریقا در دنیا معروف شده است. پایتخت این کشور نیز تونس نام دارد.

قدمت تونس تقریبا به دوران پیش از تولد حضرت مسیح بازمی‌گردد. جالب است بدانید، در ۸ هزار سال پیش مردمانی از سمت مشرق به سمت این سرزمین آفریقایی کوچ کردند که البته شناخته شده‌ترین آن‌ها قومی به نام کاپسی‌ها بودند. با انجام کاوش‌های باستان‌شناسی که بر روی فسیل‌های آن‌ها انجام شد، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که مردم این قوم تا هزاره پنجم پیش از میلاد مسیح در جنوب تونس زندگی می‌کردند.

روستایی در زیر زمین

نکته مهم در سفر به تونس

اگر به تونس سفر کردید این نکته را حتما در نظر داشته باشید که در کشور تونس حتما از آب معدنی جهت نوشیدن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمندعمیق‌ترین استخر جهان در دبی.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…