۳ راهکار فوری برای روشن‌ کردن اتاق‌های تاریک

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کمبود نور در یک فضا باعث دلگیر شدن آن و کوچک به‌نظر رسیدن آن قسمت می‌شود. با کمی دقت و خلاقیت می‌توان از نور طبیعی بیشترین استفاده را در خانه داشت.
دکوراسیون اتاق های تاریک

برای روشن شدن دکوراسیون اتاق های تاریک روش‌هایی وجود دارد که در این مطلب از مجله دلتا به آن می‌پردازیم. این نکات آسان به شما کمک می‌کند تا فضای اتاق خود را بدون تغییر یا بازسازی اساسی روشن‌تر نمایید و احساس بهتری از دکوراسیون خود داشته باشید.

لامپ‌های LED

اگر هنوز از لامپ‌های رشته‌ای استفاده می‌کنید، اولین گام این است که آن‌ها را با چراغ‌های LED  تعویض نمایید. این لامپ‌ها علاوه بر مدت زمان استفاده طولانی، کارآمدتر هستند. ویژگی قابلیت تنظیم LED کمک می‌کند بتوانید به راحتی میزان روشنایی خود را بسته به زمان‌های مختلف روز و با توجه به نیاز خود تغییر دهید.

دکوراسیون اتاق های تاریک

پرده‌های ظریف و نازک در دکوراسیون اتاق های تاریک

برای دکوراسیون اتاق های تاریک از پرده‌های ظریف که نور طبیعی بیشتری را وارد فضا می‌کنند مانند پانل‌های حریر استفاده کنید. اگر برای حفظ حریم خصوصی و دید از بیرون نگران هستید از سبک پرده‌های سنتی با لایه‌های بیشتر کمک بگیرید تا در زمان دلخواه نور را تنظیم کنید و میزان نور را در طول روز به حداکثر و در شب برای محرمیت و آرامش بیشتر کاهش دهید. پرده‌های حریر نیز یک گزینه عالی برای اتاق‌های ناهار خوری و نشیمن هستند که نور طبیعی را تا حد ممکن جذب کرده و وارد فضا می‌نمایند.

دکوراسیون اتاق های تاریک

جایگزینی تابلوهای دکوری با آینه

در دکوراسیون حوزه‌های مختلف منزل، آثار هنری و آینه را روی دیوار باهم ترکیب کنید. سعی کنید برای افزایش انعکاس، آینه‌ها را بیشتر کرده تا علاوه بر روشن‌تر شدن، فضا را هم بزرگ‌تر نشان دهد.

اگر احساس می‌کنید آینه جایگزین خوبی برای اقلام دکوری دیواری شما نیست یک آینه شیک با طراحی سرگرم کننده را انتخاب کنید. قاب آینه‌های متفاوت، براق و مات، روستایی و طبیعی، یا رنگی نیز می‌توانند انتخاب‌های بیشتری دارای سبک‌های مختلف برای مطابقت با زیبایی شناسی دکوراسیون شما در اختیارتان قرار دهد.

جایگزینی تابلوهای دکوری با آینه

راهکارهای تکمیلی دکوراسیون اتاق های تاریک

راه‌های دیگری برای افزایش میزان نور و روشن‌تر شدن در دکوراسیون وجود دارد. تاثیر معجزه آسای رنگ‌ها را فراموش نکنید زیرا رنگ و نور در دکوراسیون دو عنصر اساسی و تاثیرگذار برهم هستند. به‌عنوان مثال رنگ سفید رنگ نور طبیعی را در هر اتاقی تقویت می‌کند و در مبلمان یا کابینت آشپزخانه احساس خاصی در فضا ایجاد می‌کند. برای ایجاد احساس یک روز آفتابی می‌توانید دیوارها را با تاچی از رنگ زرد رنگ آمیزی و تلفیق کنید و از رنگ‌های دلخواه برای افزایش یا کاهش اثر نور استفاده کنید.

تاثیر معجزه آسای رنگ‌ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه با کمترین هزینه دکور خانه را تغییر دهیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…