افت معاملات مسکن در کشور و تهران ، ۲۷ و ۶۶ درصد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، به سبب افت معاملات مسکن در تهران و کشور ،سال آینده قیمت مسکن جهشی سنگین نخواهد داشت.
افت معاملات مسکن

افت معاملات مسکن  به میزان ۲۷ و ۶۶ درصد به ترتیب در کشور و تهران طی دی‎ماه امسال قابل توجه بوده است .

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اعلام این مطلب معتقداست: سال آینده قیمت مسکن جهشی سنگین نخواهد داشت و افزایش قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم عمومی است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، مصطفی‌قلی خسروی ، گفت : در دی‌ ماه ۹۷ بالغ بر ۶۵ هزار و ۳۳۰ قرارداد خرید و فروش در کشور امضا شده است که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد با افت معاملات مسکن روبه رو بوده‎ایم.

در بخش اجاره نیز در کشور ۴۰ هزار و ۶۴۷ اجاره ‌نامه امضا شده که نسبت به زمان مشابه  سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.

افت معاملات مسکن

وی افزود: در تهران طی دی‌ماه ۹۷، ۸۰۳۶ قرارداد معامله مسکن بسته شده که نشان دهنده کاهش ۶۶ درصدی معاملات در مقایسه با  ماه مشابه سال گذشته است . همچنین ۱۱ هزار و ۴۵۰ اجاره‌نامه نیز در تهران امضا شده که نسبت به زمان مشابه سال ۹۶، ۲۲ درصد کمتر بوده است.

او از افزایش ۹۲ درصدی قیمت مسکن  در تهران  طی آذر ۹۷ خبر می‎‎دهد و درمورد وضع قیمت ها در آینده می‎گوید: انتظار می‎رود تا پایان امسال شاهد ثبات بازار مسکن باشیم زیرا افت معاملات، احتمالا” سرعت رشد قیمت را کم می کند و پیش‌بینی می‌شود از تورم ماهانه قیمت مسکن کاسته شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران می‎گوید:سال آینده  ممکن است متغیرهایی مانند تورم عمومی، افزایش احتمالی قیمت حامل‌های انرژی و افزایش دستمزد، تاثیری اندک بر بازار مسکن بگذارد اما بعید است سال ۹۸ با نوسان هایی مانند سال ۹۷ در بازار مسکن روبه رو شویم ، در نتیجه رشد قیمت‌ها با نرخ تورم متعادل  می‌شود.

خبر های مربوط به بازار مسکن را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا، پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…