با این ایده‌ها زیبایی مبلمان خود را دوچندان کنید

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی صحبت از گرما و راحتی می‌شود، شال مبل نظر‌ها را به خود جلب می‌کند. با انتخابی صحیح و درست، این شال می‌تواند یک وسیله عالی برای زیبایی مبلمان هر خانه‌ای باشد.
شال مبل در زیبایی مبلمان

چه کسی دوست ندارد هنگام تماشای یک فیلم، یک شال زیبا، گرم و دنج را روی مبل خود داشته باشد؟ این شال‌ها هم کاربردی و هم شیک هستند و به‌عنوان یک المان جدید در طراحی دکوراسیون منزل شناخته می‌شوند. به همین دلیل است که در طراحی داخلی، استفاده از شال مبل در زیبایی مبلمان منزل تاثیر زیادی دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید با یکی از ترندهای روز دکوراسیون منزل آشنا شوید، با این مطلب از مجله دلتا  همراه باشید.

هدف استفاده از شال مبل

شامل مدت زمان طولانی است مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ابتدا شال به‌عنوان پارچه‌ای ضخیم در هنگام سرد شدن هوا کاربرد داشت، اما در دوران مدرن، شال مبل بیشتر به یک جنبه زیبایی در دکوراسیون منزل استفاده می‌شود. شال مبل‌ با سبک‌ها، رنگ‌ها و اشکال بسیار زیادی در بازار موجود هستند، اما معمولا در ابعاد تقریباً ۱، ۱٫۲ و ۵/۱ متر به فروش می‌رسند.

شال مبل در زیبایی مبلمان

انواع پارچه ساخت شال مبل

پارچه کشمیر

این پارچه از بزهای کشمیر تهیه شده است که در مناطق مختلف جهان مانند تبت، هند و پاکستان پرورش می‌یابد. کشمیر از نظر بافت، قوی، سبک و بسیار نرم است و عایق بسیار خوبی دارد. شال مبل کشمیر خالص با کیفیت بالا، نسبت به سایر پشم‌های گوسفندان لوکس‌تر است. زیرا گرم‌تر و ظریف‌تر می‌باشد و به آن پارچه، راحتی بیشتری می‌بخشد. به دلیل عایق فوق العاده این پارچه، کشمیر می‌تواند علاوه بر خواب راحت و گرمی که در شب‌های سرد فراهم می‌کند، بسیار عالی باشد.

شال مبل در زیبایی مبلمان

پارچه پنبه

الیاف گیاه پنبه، نرمی، سبکی و استفاده طولانی مدت را حتی بعد از شستشوی متعدد ارائه می‌دهد. این پارچه هم برای گرما هم سرما مناسب است. بیشتر افراد، این نوع متریال را برای شال مبل انتخاب می‌کنند، زیرا پنبه دوام، ماندگاری بالا و نگهداری آسانی را به همراه دارد.

پارچه پنبه

پارچه پشمی برای شال مبل

شال‌های پشمی فوق العاده نرم، سبک و در عین حال بسیار گرم هستند و از الیاف اکریلیک ساخته شده‌اند. پشم گوسفند راحت و گرم است و آن را به یک پارچه مناسب برای کل سال تبدیل می‌کند. بسیاری از افراد شال‌های پشمی را به دلیل اینکه یکی از نرم‌ترین پارچه‌ها هستند و در عین حال هنوز هم مقرون به صرفه هستند، انتخاب می‌کنند.

پارچه پشمی

رنگ و الگوی شال مبل در زیبایی مبلمان

از آنجا که می‌توان این پارچه را به راحتی بر روی سایر مبلمان قرار داد، اما از شال مبل به طور مرتب برای اضافه کردن رنگ و طرح به دکوراسیون منزل استفاده می‌شود. در این روش، آن‌ها اغلب در کنار موارد مشابهی مانند کوسن‌ها استفاده می‌شوند. همچنین می‌توان از شال مبل‌ها برای پوشاندن لکه روی یک تکه مبلمان اتاق نشیمن استفاده کرد. برای برخی از مشتریان، این مورد دلیل اصلی نیازشان به شال مبل است و در این حالت، حتماً شال را در رنگ، الگو و پارچه‌ای انتخاب کنید که از لحاظ شکل بصری با دکوراسیون داخلی خانه مطابقت داشته باشد.

رنگ و الگوی شال مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق خواب را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…