دریاچه‌ای رویایی در سرزمین سرسبز گرگان

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در جنوب شهر گرگان، در دهستان انجیرآب و در دامنه کوه توشن، روستایی با طبیعت زیبا قرار دارد. دریاچه توشن، با ارتفاع 250 متر از سطح دریا و 300 متر طول در حاشیه جنوبی این روستا واقع شده است.
دریاچه توشن در گرگان

این دریاچه در واقع یک سد خاکی تاریخی‌ است که آب آن از چشمه دوبرار در نزدیکی جنگل النگدره تامین می‌شود و سه طرف آن‌را جنگل فراگرفته است. قرارگیری این دریاچه در کنار مناطق جنگلی النگدره، ماهیان رنگارنگ در آب‌های شفاف آن، نزدیکی به شهر گرگان و… این جاذبه دیدنی را به یکی از مقاصد پرطرفدار تبدیل کرده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دریاچه توشن در گرگان آشنا شوید.

دریاچه توشن در گرگان

فصل پاییز این دریاچه برای کسانی که عاشق منظره‌های متفاوت و رنگارنگ هستند بی‌نظیر است. هوای پاییز این منطقه بسیار عالی است. درختان هنوز به خواب زمستانی فرو نرفته‌اند، برگ‌های آن‌ها به رنگ‌های زرد و سبز و قهوه‌ای و قرمز تابلویی می‌سازد که فقط از نقاش طبیعت بر می‌آید.

دریاچه توشن گرگان مکانی است که باید با جان و دل ببینید و از آن مراقبت کنید. این دریاچه در عین این که محیط فوق‌العاده زیبا و کم‌نظیری دارد، جالب است بدانید به شهر هم بسیار نزدیک است و دسترسی به آن فوق‌العاده ساده است

دریاچه چهار فصل در گرگان

دیدنی‌های دریاچه توشن

یک جاده جنگلی زیبا که شما را به دریاچه می‌رساند. برای لذت بردن از این جاده زیبا، آرام رانندگی کنید. طبیعتی سرسبز، درختان تنومند سربه‌فلک کشیده که دورتادور دریاچه را فراگرفته، فضای دل‌انگیزی را خلق کرده است. با برپایی پیک‌نیک و کمپ، بیشتر از این نعمت الهی لذت ببرید.

روستای توشن، مناظر فوق‌العاده زیبا و محصولات لبنی و دامی طبیعی و لذیذی دارد که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. پوشش گیاهی اطراف دریاچه بسیار متنوع و زیباست. درختان انبوه و گل‌های وحشی که شاید نمونه‌اش را در جایی ندیده باشید. خوشبختانه امکانات رفاهی در اطراف دریاچه وجود دارد.

جاذبه های دیدنی گرگان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند حیوانات این دریاچه اسرارآمیز به یکباره سنگ می‌شوند.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۱۹ ب٫ظ

  3. عشقی

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…