۶ ترکیب رنگ پرطرفدار طوسی در دکوراسیون منزل

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خاکستری یا طوسی به‌عنوان یک رنگ خنثی، از گذشته محبوبیت زیادی برای دکوراسیون خانه داشته است. در این مطلب با ۶ ترکیب رنگی جذاب برای رنگ طوسی آشنا می‌شوید.
ترکیب رنگ طوسی در دکوراسیون منزل

خاکستری یا طوسی یک رنگ خنثی به حساب می‌آید که امروزه در دکوراسیون مدرن بسیار پرطرفدار است. همنشینی اصولی بعضی از رنگ‌های گرم و سرد در کنار رنگ طوسی ترکیب رنگی جذابی ایجاد می‌کنند. فکر می‌کنید که ترکیب چه رنگ‌هایی در کنار طوسی زیبا می‌شود؟ در ادامه با دلتامگ همراه باشید به معرفی ترکیب رنگ طوسی در دکوراسیون بپردازیم.

ترکیب رنگ طوسی در دکوراسیون منزل

طوسی رنگی خنثی و جذاب است و در کنار اکثر رنگ‌ها زیبا به نظر می‌رسد. اما ترکیب رنگ طوسی در دکوراسیون منزل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در خانه‌های امروزی ما قصد داریم کمتر از رنگ‌های کلیشه‌ای استفاده کنیم و با استفاده از رنگ‌های شاد، کمی به آن‌ها زندگی ببخشیم. در ادامه با چند ترکیب رنگ زیبا برای طوسی در دکوراسیون منزل آشنا می‌شوید.

ترکیب رنگ طوسی در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ زرد با طوسی

معروف‌‌ترین و رایج‌ترین رنگی که می‌تواند با طوسی ترکیب شود رنگ زرد است. وقتی که می‌خواهید از ترکیب رنگ زرد و خاکستری در دکوراسیون استفاده کنید، بسیار مهم است رنگ‌ها از نظر تناژ با هم هارمونی داشته باشد. این ترکیب رنگی به طرز باورنکردنی همه کاره است، زیرا می‌توان از آن به معنای واقعی کلمه در دکوراسیون داخلی هر فضایی از خانه استفاده کرد. برای مثال می‌توانیم از این رنگ برای دکوراسیون اتاق نوجوان استفاده کنیم.

ترکیب رنگ سبز با طوسی

نمونه‌ای دیگر از ترکیب رنگ طوسی در دکوراسیون ترکیب آن با طیف‌ها و تناژهای مختلف رنگ سبز است. البته که روی کار آمدن رنگ‌های دوم و سوم می‌تواند فضا را خیلی بیشتر و بهتر به سمتی ببرد که مورد توجه شما است. برای مثال می‌توانید در کنار سبز و طوسی، از رنگ‌هایی مثل سرمه‌ای، طلایی و کرم استفاده کنید.

ترکیب رنگ طوسی و سبز در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ فیروزه‌ای و طوسی

فیروزه‌ای رنگی زیبا و پرطرفدار است. در این لایه‌هایی از رنگ سبز و آبی به صورت هم‌زمان دیده می‌شود. ترکیب طوسی با فیروزه‌ای برای دکوراسیون خانه‌های مدرن و امروزی انتخاب بسیار جالبی است. حتی می‌توانیم از این ترکیب رنگ برای دکوراسیون کلاسیک یا نئوکلاسیک نیز استفاده کنیم.

ترکیب رنگ طوسی و سفید

یکی دیگر از ترکیب رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش با طوسی ترکیب آن با رنگ سفید و کرم است. توجه داشته باشید که علاوه بر رنگ و بافت نیز تاثیر بسیار زیادی در نتیجه‌ی ترکیب دو رنگ دارد. اینکه برای چه متریال با چه بافتی رنگ سفید یا طوسی را انتخاب کنید، نتیجه‌ی کار را تغییر می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  با این وسایل ارزان خانه خود را بزرگ‌تر کنید

این ترکیب رنگ برای اتاق خواب و یا اتاق نشیمن بسیار مناسب است. چرا که شما فقط می‌خواهید در آنجا استراحت کنید و آرامش داشته باشید.

ترکیب رنگ طوسی و سفید در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگی صورتی و طوسی

ترکیب رنگ طوسی و صورتی را حتما زیاد دیده‌اید. این ترکیب رنگی به دلیل آرامش و ملایمتی که به همراه دارد، طرفدار هم زیاد دارد. اگر به دنبال سبکی ظریف‌تر و گرم‌تر هستید و در عین حال نمی‌خواهید که از رنگ‌های تند استفاده کنید، حتما به ترکیب طوسی و صورتی فکر کنید. ترکیب رنگ خاکستری با صورتی برای نشیمن، اتاق خواب و سرویس بهداشتی مناسب است.

ترکیب بنفش و طوسی

این ترکیب رنگ بسیار لوکس، شیک و پرحرارت است. اگر فضایی سرسنگین و لوکس می‌خواهید حتما به سراغ بنفش هم بروید. بهتر است این رنگ را به صورت المان‌های ریز در فضایی که رنگ اصلی آن طوسی است پخش کنید.

اما اگر علاوه بر لوکس بودن به دنبال فضایی پرحرارت و گرم هستید، می‌توانید رنگ بنفش را محور قرار دهید و آن را ترکیب کنید. یعنی در المان‌های بیشتر و در حجم بیشتری این رنگ را به‌کار ببرید. بدون شک اضافه شدن رنگ‌های دیگر به این دو رنگ می‌تواند بر زیبایی آن بیفزاید.

ترکیب رنگ طوسی و بنفش در دکوراسیون منزل

سخن پایانی

رنگ‌های خنثی مانند طوسی در کنار اکثر رنگ‌ها زیبا به نظر می‌رسند. مهم این است که در تک تک جزئیات دکوراسیون منزل، به یک هارمونی مناسب برسید. در این مطلب به چند ترکیب رنگ طوسی اشاره کردیم که برای دیزاین خانه‌های امروزی بهترین انتخاب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…