عمیق‌ترین استخر جهان در دبی

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عمیق‌ترین استخر غواصی جهان با ۶۰ متر عمق و گنجایش ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین در دبی، محبوب‌ترین مقصد گردشگری امارات متحده عربی، افتتاح شد.
عمیق ترین استخر جهان در دبی

عمیق‌ترین استخر غواصی جهان به‌تازگی در دبی افتتاح شده است، استخری که یک تجربه ماجراجویانه آبی جدید را در اختیار افراد قرار می‌دهد. علاقه‌مندان به غواصی اسکوبا و شیرجه آزاد در هر سطحی می‌توانند برای آموزش یا تمرین به این استخر جدید بروند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با عمیق ترین استخر جهان در دبی آشنا شوید.

پر عمق ترین استخر دنیا

عمیق ترین استخر جهان در دبی

مجموعه «دیپ دایو دبی» (Deep Dive Dubai) که به‌تازگی افتتاح شده، در حال حاضر، عنوان بزرگ‌ترین جاذبه زیرآبی جهان را به خود اختصاص داده است. این مکان که عمیق‌ترین استخر شنای ساخته شده توسط بشر برای غواصی روی کره زمین است،  در رکورهای جهانی گینس نیز به ثبت رسیده است. افتتاح این استخر به رکوردداری یک‌ساله استخر عمیق لهستان پایان داد. استخری با ۴۵ متر عمق که تقریبا نصف استخر دبی بود. با افتتاح استخر «دیپ دایو دبی»، این شهر، علاوه بر بلندترین آسمان‌خراش و بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان، عمیق‌ترین استخر را نیز در خود جای داده است.

جاذبه های گردشگری دبی

استخر شنای حیرت‌انگیز دبی با عمق رکوردشکنانه ۶۰ متر، حدود ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین را در خود نگهداری می‌کند؛ مقدار آبی معادل ۶ استخر شنای المپیک. این استخر حداقل چهار برابر بزرگ‌تر از هر استخر غواصی در جهان است و دمای میلیون‌ها لیتر آب آن، دمایی معادل ۳۰ درجه سانتی‌گراد دارد. این استخر همچنین دارای یک «شهر غرق شده» است. یک شگفتی دیگر که به‌شکل یک خیابان شهری متروکه طراحی شده است و شامل یک آپارتمان، گاراژ و گذرگاه طاق‌دار در میان دیگر سورپرایزها می‌شود.

جاذبه های گردشگری دبی

چشم‌انداز بی‌نظیر

کشور امارات متحده عربی که در زمینه غواصی برای پیدا کردن مروارید، پیشینه‌ای طولانی دارد، استخر «دیپ دایو دبی» را در زمینی به مساحت ۱,۴۸۷ متر مربع ساخته است. این مجموعه به‌شکل یک صدف غول‌پیکر طراحی شده است و علاوه بر استخر، شامل یک فروشگاه غواصی، گیفت شاپ و یک رستوران با ۸۰ صندلی به‌علاوه فضاهای متعددی برای برگزاری رویدادها، جلسه‌های رسمی و کنفرانس‌ها می‌شود. رستوران این مجموعه در طبقات زیرین قرار دارد و دارای یک چشم‌انداز بی‌نظیر از زیر آب است. به این ترتیب، مهمانان می‌توانند در حین غذا خوردن، از تماشای فعالیت غواصان در استخر لذت ببرند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند از دیدن زیباترین استخرهای طبیعی جهان لذت ببرید

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۴۴ ب٫ظ

    خوبه

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…