زیباترین مدل‌های دکوراسیون آشپزخانه کوچک

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از داشتن آشپزخانه کوچک و نداشتن فضای کافی برای ظروف خود و آشپزی کردن کلافه شده‌اید، با چند ایده خوب دکور آشپزخانه خود را طوری بچینید که همه جا مرتب به‌نظر برسد.
نکات چیدمان آشپزخانه کوچک

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک و نحوه چیدمان وسایل در آن در زندگی مدرن با آپارتمان‌های کوچک بسیار مهم است. استفاده از فضای کم به بهترین شکل و به‌گونه‌ای که بتواند زیبایی و نظم را در کنار هم حفظ کند، از اصلی‌ترین نکات چیدمان آشپزخانه کوچک است. با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ دکوراسیون آشپزخانه کوچک

از نکات چیدمان آشپزخانه کوچک توجه به رنگ آن است. رنگ تاثیر مستقیم بر احساسات افراد دارد و علاوه بر ایجاد حس شادی، تحرک، غم یا آشفتگی و غیره، بر بزرگ یا کوچک جلوه دادن فضا نیز اثر گذار است. در حالت کلی، برای اینکه بتوانید دکوراسیون آشپزخانه خیلی کوچک را به‌گونه‌ای انجام دهید که فضا بزرگ‌تر دیده شود، بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌های تیره به شدت بر کوچک‌تر دیده شدن فضا تاثیر می‌گذارند و به همین خاطر در طراحی دکوراسیون منزل زیاد کاربرد ندارند.

نکات چیدمان آشپزخانه کوچک

علاوه بر رنگ دیوار، باید بتوانید رنگ مناسبی را برای کابینت و سقف و همچنین کفپوش‌ها انتخاب کنید. هر چه رنگ‌های روشن‌تری را برای بخش‌های مختلف آشپزخانه در نظر بگیرید، فضا بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد.

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

از دیگر فاکتورهای مهم در دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه کوچک، نورپردازی فضا است. اگر آشپزخانه دارای پنجره باشد، بهتر است از پرده‌های روشن برای آن استفاده کنید تا نور طبیعی وارد آشپزخانه شود. علاوه بر این، بهتر است از نورپردازی مناسب از سقف استفاده کنید.

نکات چیدمان آشپزخانه کوچک

چیدمان وسایل آشپزخانه از نکات چیدمان آشپزخانه کوچک

وسایل و عناصر موجود در آشپزخانه در دو جهت افقی و عمودی چیده می‌شوند. همیشه در نظر داشته باشید که اگر اغلب عناصر موجود در یک فضا را به صورت افقی بچینید، فضای داخلی بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. در مقابل، اگر وسایل را به صورت عمودی قرار دهید، می‌توانید ارتفاع را بیشتر از مقدار واقعی آن نمایش دهید.

چیدمان وسایل آشپزخانه

انتخاب میز غذاخوری مناسب

یکی از وسایلی که نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک ایرانی دارد، میز غذاخوری است. سعی کنید ابعاد و شکل میز را با دقت انتخاب کنید. به‌عنوان یک قانون کلی و همیشگی، بهتر است از میزهای گرد برای فضاهای کوچک استفاده نکنید. انتخاب میزهای مربع و مستطیل برای فضاهای کوچک مناسب است.

انتخاب میز غذاخوری مناسب

کفپوش از نکات چیدمان آشپزخانه کوچک

استفاده از کفپوش‌های روشن باعث می‌شود تا فضا بزرگ‌تر دیده شود. با توجه به اینکه در دکوراسیون آشپزخانه کوچک ایرانی، فرش اهمیت دارد، در نتیجه باید نوع مناسبی را برای آن انتخاب کرد. توجه داشته باشید که برای فضاهای کوچک بهتر است از فرش‌هایی استفاده کنید که تمام فضا را نپوشاند. قالیچه‌های کوچک با رنگ‌های روشن و جذاب می‌تواند گزینه مناسبی در این شرایط باشد.

دیوار آشپزخانه کوچک

برقراری نظم در فضاهای کوچک کمی سخت است و عدم توجه به آن می‌تواند به شدت بر ظاهر فضا تاثیر منفی داشته باشد. کف آشپزخانه از جمله مواردی است که بخاطر کمبود فضا خیلی زود دچار بهم ریختگی و آشفتگی می‌شود. در این شرایط بهتر است از فضای دیوار به‌صورت کاربردی استفاده کنید.

استفاده از شلف‌های زیبا و جذاب و چیدمان‌های خلاقانه بر روی دیوار نه تنها باعث می‌شود تا کف آشپزخانه مرتب‌تر باشد، بلکه در زیبایی فضا نیز اثرگذار است.

دیوار آشپزخانه کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ نکته کلیدی برای چیدمان حرفه‌ای مبل در منزل را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…